Avatar billede Sidsel Seniormester
22. juli 2019 - 09:15 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kan nogen se hvorfor koden fejler?

Hej. Min kode fejler, jeg vil bare lave et Lopslag i vba.
Den kan godt finde rngecelle.offset(0,-1).Value
Og workbooks("Lagerrapport").Sheets("Sheet1").Range("H2:I500") er korrekt. (Jeg har testet ved ny sub og .Activate.)
Værdier som skal slåes op er i H, svar i I.
Fejlen er run-time error 424: Object required.
Jeg troede at range, var objektet?

Dim rngcelle As Range
Dim rngOmråde As Range
    Workbooks("Ztilskind TOM").Activate
      Set rngOmråde = Workbooks("Ztilskind TOM").Sheets("Ark1").Range("N2:N500")
            For Each rngcelle In rngOmråde
              rngcelle.Value = WorksheetFunction.VLookup(rngcelle.Offset(0, -1).Value, _
                  Workbooks("Lagerrapport").Sheets("Sheet1").Range("H2:I500"), 2, False).Value
Avatar billede Sidsel Seniormester
22. juli 2019 - 09:16 #1
Der mangler selvfølgelig Next i eksemplet, det står i den rigtige kode i VBE.
Avatar billede Sidsel Seniormester
22. juli 2019 - 09:39 #2
tilsyneladende skulle det sidste .value bare slettes.

Dim rngcelle As Range
Dim rngOmråde As Range
    Workbooks("Ztilskind TOM").Activate
      Set rngOmråde = Workbooks("Ztilskind TOM").Sheets("Ark1").Range("N2:N500")
            For Each rngcelle In rngOmråde
              rngcelle.Value = WorksheetFunction.VLookup(rngcelle.Offset(0, -1).Value, _
                  Workbooks("Lagerrapport").Sheets("Sheet1").Range("H2:I500"), 2, False)

Next

Nu virker det