Avatar billede omn Mester
22. juli 2019 - 12:46 Der er 4 kommentarer

Read all documentnames in a folder structure.

Does anyone have a rutine for reading all documentnames in a folder structure. The rutine wlll be given the starting folder and then it must search through all sub-folders and return documentnames. It should end up with a document or EXCEL with all documentnames
Thaks very much in advance.
OMN
Avatar billede bvirk Guru
22. juli 2019 - 17:28 #1
Sub walkTree(folder)
    Dim subfolder, file
    With FileSystemObject.GetFolder(folder)
        For Each subfolder In .SubFolders
            walkTree subfolder.path
        Next
        For Each file In .files
            Debug.Print file.path
        Next
    End With
End Sub
Avatar billede omn Mester
22. juli 2019 - 21:15 #2
Hi BVIRK
Thanks, but I can't bring it to work. I got "Object required" in this line
With FileSystemObject.GetFolder(folder)
I have set the folder = c:\users\omn.
Vh. OMN
Avatar billede martens Guru
22. juli 2019 - 22:48 #3
Hej OMN

Prøv lige at kigge på dette - Jeg har netop testet det og det virker lige som du ønsker det.. Ja du skal blot selv eksportere det til Excel, eller hvad du ønsker...

Hele strukturen ( også rekursivt hvis du ønsker dette ) bliver smidt ind i en tabel !

https://www.everythingaccess.com/tutorials.asp?ID=List-files-to-a-table

mvh martens
Avatar billede bvirk Guru
23. juli 2019 - 09:55 #4
Vedr "object required" - det er ikke en stopklods men en, med fejlmeddellers vanlige let kryptiske formulering, besked om at installere (eller omskrive til dens ækvivalente, anvendende late bindings, createobject konstuktion) hvad  der gør FileSystemObject til noget vba's with statement requires.

vba er også foreningsmænden af en liste af referencer.

FileSystemObject kommer fra "Microsoft Scripting Runtime".