Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2019 - 13:19 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Radio vil ikke afspille Mp3

Jeg har 2 radioer, en Pioneer og en ret ny Yamaha.
Pioneer afspiller fint Mp3, men Yamaha hævder, at USB sricken er tom.
USB sticken er formateret som fat32.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. juli 2019 - 17:45 #1
Kan du i manualen for din Yamaha se om den understøtter fat32 på usb? Har du prøvet med en usb der er NTFS med mp3 filer på?
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2019 - 23:37 #2
Jeg troede, at radioer netop krævede fat32, men jeg prøver med NTFS.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. juli 2019 - 15:45 #3
Sådan er det som regl også - NTFS hører Windows til. Men det kan da ikke skade at prøve :-)

Jeg tænker mere på størrelsen af din stick - der er grænser ved 4 og ved 32GB størrelse - kan det tænkes at din stick er større? - så kan du prøve at partitionere den ned, så den er under en af grænserne, og se om den så virker.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
23. juli 2019 - 17:11 #4
#3: Du vil stadig have 32GB til rådighed,  hvis usb-stick'en er større.

Måske understøtter radioen ikke usb-stick'en.
Jeg har haft mange problemer med Verbatim usb3.

Hvad er det for et usb-stick?
Mærke?
Usb/usb3?
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2019 - 17:21 #5
Har nu prøvet NTFS, med samme negative resultat.
Det er en Kingston Data traveler på 8 GB.USB 3..
Jeg prøver med en Sandisk.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. juli 2019 - 17:25 #6
Ellers prøv at finde modelnavnet på radioen - man må kunne finde specifikationerne...
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2019 - 17:56 #7
Jeg har nu prøvet med en anden USB, som før har kørt på begge radioer.
Det er en PG1 som stadig kører på Pioneer, men ikke på Yamaha.
Jeg må vel bare konstatere, at Yahama er en Japansk skod radio, og et fejlkøb.

Men tak for jeres indslag. 😊
Avatar billede 220661 Ekspert
23. juli 2019 - 18:55 #8
Surt. Normalt plejer Yamaha ellers ikke at lave dårlige ting.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. juli 2019 - 18:55 #9
Den kunne måske være defekt fra ny så usb er defekt.
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2019 - 21:02 #10
Nej du kan have ret, måske er det en "mandags" udgave?
Nu har jeg prøvet med en PNY på 128GB, men den var for stor, ingen af radioerne kunne afspille indholdet.
Men så prøvede jeg med en Min Sandisk ultra på 16GB. Resultatet er som før, den kører fint på Pioneer, men slet ikke på Yamaha.
Min eneste trøst er, at jeg kan bruge Yamaha fra min bærbare PC via Bluetooth.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. juli 2019 - 21:04 #11
Godt der er noget positivt :-)
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2019 - 21:12 #12
Ja godt, at nogen kan påpege, at "glasset stadig er halvfyldt" :-)
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2019 - 22:23 #13
Nå, jeg må jo afslutte spørgsmålet. 😊