Avatar billede hclisbedsted Seniormester
23. juli 2019 - 09:34 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

tømme postkasse

jeg har en H.P. pc med postprogram Microsoft office outlook, jeg kan fint sende mail men ikke modtage. Jeg får beskeden at jeg har overskredet den tilladte størrelse på postkassen, jeg har slettet alt hvad der er, men det ligger vel stadig et sted og fylder. Hvordan tømmer man Postkassen totalt ?. m.v.h.--H.C.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
23. juli 2019 - 09:52 #1
Har du din email konto hos TDC?
Avatar billede store-morten Ekspert
23. juli 2019 - 09:53 #2
Se efter i Mappen: Slettet post.
Avatar billede hclisbedsted Seniormester
23. juli 2019 - 10:04 #3
Nej jeg har ikke en email konto hos tdc----alle mapper viser at der ikke er noget i dem
Avatar billede claes57 Ekspert
23. juli 2019 - 10:12 #4
du skal ind på din web-mail og rydde op på den. Din udbyder af mail har altid en web-adgang til din konto.
@gmail.com https://mail.google.com
@outlook.dk https://outlook.live.com/mail/inbox (sikkert også hotmail)
Avatar billede hjolsen Ekspert
23. juli 2019 - 11:16 #5
I outlook findes der under indstillinger for konto en indstilling for at beholde en kopi af mails på server , det lyder som om den er sat til aldrig at slette mails på server !
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. juli 2019 - 15:40 #6
En summering af hvad de andre skriver - problemet er at mails ligger hos din mailudbyder - problemet er IKKE i outlook på din PC.

Du kan forbinde via webmail til din udbyder, og rydder på på den måde - men Hjortsen er inde på det smarteste - at du beder Outlook om at rydde op for dig.

Her er en officiel gude: https://support.office.com/da-dk/article/l%C3%A6s-pop3-mails-p%C3%A5-flere-computere-cf375a53-a3df-47c8-b3b6-17f6139bd9d1 - du skal ind og slå til, at den skal slette mails ved afhentning. Det vil løse problemet.
Avatar billede hclisbedsted Seniormester
24. juli 2019 - 17:29 #7
jeg arbejder stadig med  ovenstående problem, jeg kan bare ikke forstå at jeg får meddelelsen at jeg har overskredet størrelsen på postkassen. når jeg går ind i (alle e-mail emner) så er alle mapper tomme også slettet post er tom, hvor ligger den post som driller så henne?. Kun sendt post viser 7 breve der er sendt, alt andet er tom?-h.c.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. juli 2019 - 17:54 #8
det kan være din spam-mappe, som du ser online, der fylder. Log ind på din web-udbyder (hvor du har din mail-konto) og ryd op der.
Det har intet med din pc og programmer på den at gøre - det er, hvad der ligger i mail, og det ser du online.