Avatar billede klausa Juniormester
23. juli 2019 - 14:15 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvordan deaktivere jeg Office2010 licensen

Jeg hart fået en ny PC og vil installere Office2010 på denne. Men når jeg indtaster Licensenøglen og aktiverer denne får jeg følgende fejl:
"Installationen kan ikke aktiveres, fordi du har aktiveret op til grænsen af multiaktiveringsnøglen. Kontakt administrator for at få hjælp."
Jeg har Office2010 kørende på min gamle PC, hvordan får jeg
1) Deaktiveret Office2010 på den gamle pC, så der bliver en ledig license, som jeg kan brude på den nye PC?
2) eller kan jeg flytte den aktive Office2010 license over på den nye PC?
Avatar billede claes57 Ekspert
23. juli 2019 - 14:29 #1
jeg har ikke en gammel office til at se på, men nyere gå til din microsoftkonto på
https://account.microsoft.com/services/
i hvert fald i office365 kan man se et punkt 'installationer' og der fjerne en eller flere pc'er, og så har du fri licens til nyinstallation.
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. juli 2019 - 14:56 #2
Måske kan dette link hjælpe:

https://www.youtube.com/watch?v=wpFc5BArh6Q
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. juli 2019 - 15:43 #3
Gamle office nøgler kunne kun bruges et vist antal gange - og man har ikke selv mulighed for at "låse op" som man kan i Office 365.

Man kunne ringe til Microsofts support og bede dem frigive nøglen, MEN!

1. Supporten på office 2010 er for længst udløbet
2. Du risikerer det er en "OEM" udgave, hvor licensbetingelserne har låst den til den PC, den er installeret på i første omgang.

Jeg tror ikke på du på nogen måde kan genbruge nøglen...
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. juli 2019 - 16:08 #4
Jeg har Windows Office 2010 på min stationære med Windows 7 og Windows Office 2013 på min bærbare med Windows 10 installeret.
Efter formatering kunne Office 2013 ikke aktiveres. Jeg installerede i stedet Office 2010 på den bærbare uden problemer. Den bærbare er købt brugt, for at afprøve Windows 10, og da der var problemer formaterede jeg SSD´en og geninstallerede Windows 10. Bare for at prøve installerede jeg Office 2013. Mine forventninger var ikke de bedste, men til min overraskelse, kunne Office 2013 nu godt aktiveres. Det var en god overraskelse. Om der er en eller anden tidsfrist fra Microsofts side ved jeg ikke, men mistanken er der.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. juli 2019 - 16:11 #5
Som jeg ser her https://support.microsoft.com/da-dk/help/4086175/office-2010-support-life-cycle ydes der support og opdateringer til oktober 2020 for Office 2010.
På office pakkkerne har de en 10 års support tid.
Om man så kan flytte den og bruge den det godt hele år det er så måske tvivlsomt. Kører selv denne pakke og får jævnligt opdateringer til den.
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. juli 2019 - 16:42 #6
#5 Jeg får også jævnligt opdateringer til Office 2010.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. juli 2019 - 22:23 #8
Selv om der stadig laves support-opdateringer, er jeg stadig tvivlsom om de håndterer produktnøglerne stadig... - men det kan da ikke skade at ringe og spørge: https://support.microsoft.com/da-dk/help/28808/microsoft-store-contact-support
Avatar billede klausa Juniormester
24. juli 2019 - 12:00 #9
Tak for alle svarende, men desværre er problemet ikke løst endnu.

Svar #1
Jeg kan ikke se min Office2010 på oversigten, men det skyldes nok, at jeg har fået den gennem min arbejdsplads.

Svar #2
Jeg er lidt betænkelig ved at downloade AZ-Activator, som nævnt i Youtube. Der er flere hjemmeside, som advare mod virus i dette produkt. Da jeg alligevel prøvede at download programmet, fik jeg en virusadvarsel. Derfor vil jeg udskyde denne løsning indtil der ikke er andre muligheder.

Svar #3 + #8
Jeg har kontaktet Microsoft, men de kunne ikke hjælpe med sådan en gammel Office.

Svar 4# + #5 +  #6
Jeg modtager også opdateringer til Office2010

Svar7#
Denne link henviser til hvordan jeg finder licensenøglen, men sådan en har jeg allerede
Avatar billede ole_madsen Ekspert
24. juli 2019 - 12:40 #10
Hvis ikke Microsoft selv kan (vil) frigive nøglen, får du den selvsagt aldrig op at køre igen, med mindre du køber en ny fungerende nøgle, eller bruger produkter til at hacke den med...
24. juli 2019 - 14:31 #11
vis ikke så
åben Notesblok

skriv @echo off
title Activate Microsoft Office 2010 Volume for FREE!&cls&echo ============================================================================&echo #Project: Activating Microsoft software products for FREE without software&echo ============================================================================&echo.&echo #Supported products:&echo - Microsoft Office 2010 Standard Volume&echo - Microsoft Office 2010 Professional Plus Volume&echo.&echo.&(if exist "%ProgramFiles%\Microsoft Office\Office14\ospp.vbs" cd /d "%ProgramFiles%\Microsoft Office\Office14")&(if exist "%ProgramFiles(x86)%\Microsoft Office\Office14\ospp.vbs" cd /d "%ProgramFiles(x86)%\Microsoft Office\Office14")&echo.&echo ============================================================================&echo Activating your Office...&cscript //nologo slmgr.vbs /ckms >nul&cscript //nologo ospp.vbs /setprt:1688 >nul&cscript //nologo ospp.vbs /unpkey:8R6BM >nul&cscript //nologo ospp.vbs /unpkey:H3GVB >nul&cscript //nologo ospp.vbs /inpkey:V7QKV-4XVVR-XYV4D-F7DFM-8R6BM >nul&cscript //nologo ospp.vbs /inpkey:VYBBJ-TRJPB-QFQRF-QFT4D-H3GVB >nul&set i=1
:server
if %i%==1 set KMS_Sev=kms7.MSGuides.com
if %i%==2 set KMS_Sev=kms8.MSGuides.com
if %i%==3 set KMS_Sev=kms9.MSGuides.com
if %i%==4 goto notsupported
cscript //nologo ospp.vbs /sethst:%KMS_Sev% >nul&echo ============================================================================&echo.&echo.
cscript //nologo ospp.vbs /act | find /i "successful" && (echo.&echo ============================================================================&echo.&echo #My official blog: MSGuides.com&echo.&echo #How it works: bit.ly/kms-server&echo.&echo #Please feel free to contact me at msguides.com@gmail.com if you have any questions or concerns.&echo.&echo #Please consider supporting this project: donate.msguides.com&echo #Your support is helping me keep my servers running everyday!&echo.&echo ============================================================================&choice /n /c YN /m "Would you like to visit my blog [Y,N]?" & if errorlevel 2 exit) || (echo The connection to my KMS server failed! Trying to connect to another one... & echo Please wait... & echo. & echo. & set /a i+=1 & goto server)
explorer "http://MSGuides.com"&goto halt
:notsupported
echo.&echo ============================================================================&echo Sorry! Your version is not supported.
:halt
pause >nul

gen fil som  run.cmd) og kør den som admin :-)
Avatar billede klausa Juniormester
24. juli 2019 - 15:53 #12
#11
Det virker perfekt, Office2010 er nu aktiveret
Tusind tak for hjælpen.

Klaus
Avatar billede 220661 Ekspert
24. juli 2019 - 15:55 #13
Fedt tip  :-)