Avatar billede ZeBa Ekspert
23. juli 2019 - 22:00 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Efterlyser en udbyder, der DUER

Jeg har haft STOFA i mange år og tilsidst kunne jeg ikke holde det ud. Der var konstant uregelmæssigheder i forbindelsen.
Og nu har jeg så skiftet til YouSee, og det er ENDNU VÆRRE.
Kan det virkelig passe, at der ikke findes en Internetudbyder, hvor tingene virker.
Positive erfaringer efterlyses.
Avatar billede ZeBa Ekspert
23. juli 2019 - 22:05 #1
Glemte at skrive, at det virker godt nok med kabel, men det var jo ikke lige meningen at jeg skulle bruge det.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. juli 2019 - 22:20 #2
Så hvad er det der ikke virker? - din trådløse router eller en mobil bredbåndsforbindelse?

Og hvad for en data transportør skal du bruge - mobilt bredbånd, ADSL, KabelTV eller fiber? (har jeg glemt nogen?)

Hvis det bare er dit trådløse netværk der gør knuder, er det jo ikke udbyderen der er problemet, men routeren... - og så kan du jo bare sætte din egen router op, eller udvide med en netextender, eller sætte et MESH netværk op...
Avatar billede ZeBa Ekspert
23. juli 2019 - 22:25 #3
Aner ikke hvad jeg skal svare på dine spm.
Jeg har jævnlig ingen forbindelse (trådløs) til Internet. Det må vel være udbyderens problem, siden de forsøger at gøre noget ved det, når jeg ringer ind. Ellers gad de vel ikke gøre noget ved det.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. juli 2019 - 22:45 #4
Hvis du benytter mobilt bredbånd - altså har en enhed med et SIM-kort, og du har forsøgt at flytte lidt rundt på den, er det delvis udbyderens problem - men lige så meget et spørgsmål om du bor et "dødt" sted for de trådløse mobilsignaler. Så må du undersøge en anden udbyder, om de har bedre dækning.

Snakker vi ADSL/Fiber/kabelTV - altså hvor din internet boks er sluttet til et kabel der kører ud af huset, er det trådløse netværk 100% din egen fornøjelse, og har intet med udbyderen at gøre Den trådløse router de sender med, er blot et minimumsforslag til dig. Det står til enhver tid dig selv frit for at købe en anden (og bedre) router.

Eller sagt på en anden måde - din kabel-udbyders ansvar slutter der hvor kablet går ind i en boks...

Så at skifte udbyder for at få en anden router, er nok en lidt forkert løsning - specielt fordi alle udbydere bruger billige routere...
Avatar billede ZeBa Ekspert
23. juli 2019 - 23:11 #5
Men jeg fatter det ikke: Ingen afmine venner har problemer med deres internet?????
Hvorfor i alverden har jeg så problemer????????
Jeg har det via telefonstik og bruger min laptop.
Stofa gav mig tilsidst en ny ruter, men da havde jeg bestilt hos Yousee, så jeg fik den aldrig prøvet.
Og når man spørger "eksperter", så er der masser af bud på, hvilken ruter man skal købe. Hvilken mener du fx?
23. juli 2019 - 23:58 #6
jeg har yousee og det ker men det kommer an på hvor du bor henne
23. juli 2019 - 23:59 #7
Avatar billede puren Ekspert
24. juli 2019 - 00:33 #8
ikke først gang jeg høre om at stofa har problemer med deres ADSL forbindelse...
Har været kunde hos hiper(ejet af TDC) heller ikke noget jeg var imponeret over..

er fiber kunde hos waoo og giver dem 9 ud af 10

hvilken router skal DU købe?? ja den er svær men personligt er forelsket i mikrotik den er lidt svær at komme i gang med men den kan ALT og gør et fint stykke arbjede vil anbefale denne https://www.proshop.dk/Router-firewall/MikroTik-hAP-ac-Traadloes-router-AC-Standard-80211ac/2743919

evt kan du se denne tråd https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1022201 han har dog lidt andre kræv end dig men

har prøvet gennem tiden med D-link, TP-link, linksys, netgear, asus og zyxel som box løsninger og div andre software løsninger
Avatar billede claes57 Ekspert
24. juli 2019 - 08:23 #9
En dårligt opsat bærbar kan selv være problemet. Se i strømstyring i kontrolpanelet. Den må ikke være sat til at lukke wifi og USB ned for at spare strøm, de skal køre maks.
Så se på signalstyrken - den bør være ret tæt på maks også - ellers må du flytte på router (må ikke gemmes væk, men skal være synlig, og gerne i ca 1 meters højde på en fri væg (ikke i et hjørne)).
Avatar billede puren Ekspert
24. juli 2019 - 08:45 #10
Glemte lige at skrive at jeg vil anbefale at du for sat dit modem i brigde mode
Avatar billede stjans Guru
24. juli 2019 - 08:57 #11
En god forbindelse kræver gode kabler... Stofa kører via antennekablerne; er dise "ude i vejen" fejlbehæftede, bliver forbindelsen ustabil.

Deres (og TDC´s og de andres ) router er ikke specielt god til trådløse signaler.

Jeg havde store problemer med Stofa tilbage i tid; efter fejlsøgning fandt de ud af, at der var fejl på et kabel ude i vejen; kablet ind til mit hus.

Det blev fixet.

Så slukkede jeg for det trådløse signal på deres modem og satte et Google Mesh WiFi netværk op. Jeg har nu aldrig problemer overhovedet (undtaget, når "Grave-Jørgen" graver et kabel over, forstås; men det er næppe Stofas skyld.

Dette gælder Stofa; det samme gælder nok alle andre udbydere, der køber med kablede forbindelser.
Avatar billede puren Ekspert
24. juli 2019 - 09:23 #12
Stjans>> stofa også både via tele (adsl) og fiber
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2019 - 11:18 #13
#1 din router falder hele tiden af med wifi
#2 udbyderens dns ryger hele tiden, derfor brug google: 8.8.8.8
#3 skift til samme firma som din ven der ikke har problemer
Avatar billede posten Ekspert
24. juli 2019 - 12:36 #14
1 er når din pc kører via netkabel så virker det jo når det trådløse IKKE  virker er fejlen KUN  hos dig en udbyder kan ALDRIG styre dit netværk måske er dit valg af router forkert find ud af hvad hastighed din router magter på det trådløse sku meget gerne være det samme som du betaler for ellers smider du penge ud i den blå luft
Avatar billede ZeBa Ekspert
24. juli 2019 - 23:06 #15
#6: Bor i et område, hvor forbindelsen skulle være ok
Avatar billede ZeBa Ekspert
24. juli 2019 - 23:18 #16
#): Du skriver, at Den må ikke være sat til at lukke wifi og USB. Det kan jeg ikke finde noget om. Hvor står det?
Og hvor finder jeg noget om signalstyrken? Har prøvet at søge på det, men som sædvanlig finder den ikke noget.
Avatar billede ZeBa Ekspert
24. juli 2019 - 23:18 #17
#9: Du skriver, at Den må ikke være sat til at lukke wifi og USB. Det kan jeg ikke finde noget om. Hvor står det?
Og hvor finder jeg noget om signalstyrken? Har prøvet at søge på det, men som sædvanlig finder den ikke noget.
Avatar billede ZeBa Ekspert
24. juli 2019 - 23:19 #18
#10: Hvordan sætter jeg det i Bridge mode???
Avatar billede ZeBa Ekspert
24. juli 2019 - 23:22 #19
#13: Forstår ikke de første 2 linier.
2 af mine venner har Yousee, 1 Stofa
Avatar billede ZeBa Ekspert
24. juli 2019 - 23:24 #20
#14: Så forstår jeg ikke, hvorfor både Stofa og Yousee forsøger at løse problemet for mig.
Avatar billede ZeBa Ekspert
24. juli 2019 - 23:24 #21
#14: Det er Stofa og Yousee, der har leveret routeren
Avatar billede puren Ekspert
24. juli 2019 - 23:34 #22
yousee skal du igemmen modems "hjemmeside". stofa skal man ringe til
Avatar billede ZeBa Ekspert
24. juli 2019 - 23:39 #23
#22: Er det til mig?
Avatar billede puren Ekspert
24. juli 2019 - 23:47 #24
ja
Avatar billede ZeBa Ekspert
25. juli 2019 - 01:22 #25
Forstår ikke, hvad du mener med modems "hjemmeside" og at jeg skal ringe til Stofa???
Avatar billede puren Ekspert
25. juli 2019 - 01:39 #26
Du spurte om hvordan man smider et modem i brigde mode #18
Avatar billede ZeBa Ekspert
25. juli 2019 - 01:45 #27
Hvad mener du med, at jeg skal igemmen modems "hjemmeside"
Avatar billede posten Ekspert
25. juli 2019 - 05:27 #28
ZeBx : jeg ved ikke om andre her på siden vil gi mig ret når forbindelsen er i orden frem til routeren ( du får det signalstyrke du betaler for  https://www.speedtest.net/result/8379643426 ) og det så ikke virker trådløs må det jo være opsætingen af routeren der fejler
Avatar billede claes57 Ekspert
25. juli 2019 - 08:20 #29
strømstyring (svartid pga jeg sover om natten)
indstillinger / system / strømstyring og slumretilstand / Flere indstillinger for strømstyring (obs, er ude til højre)
ud for den plan, der er valgt, så klik på 'Skift indstillinger for plan' og derefter 'skift avancerede strømstyringsindstillinger'
der er
Indstillinger for trådløst netværkskort, klik på + og ret begge til maksimal ydeevne
lidt derunder er
USB-indstillinger / indstilling for selektiv afbrydelse - begge skal være deaktiveret (så er der altid strøm på portene)
Så skal dit wifi-kort være på altid (hvis muligt)
Signalstyrke er ligesom på telefon - se på wifi-ikon i systembakken - alle 3 buer bør være fuldt synlige (der er også apps til det, med dette er godt nok og enkelt)
Avatar billede ZeBa Ekspert
26. juli 2019 - 02:11 #30
Nu fungerer det hele sgu perfekt, men jeg kigger på det du skriver en af dagene