Avatar billede Mikkel4600 Novice
28. juli 2019 - 10:39 Der er 12 kommentarer

Feedback på designet af hjemmeside

Hej.

Ønsker lidt feedback på mit nye design på min side.
Jeg ved der lidt tekster hist og der samt at få lavet menuen færdig og lækker.

Hvad tænker i?.

https://dyreverdenen.dk/
Avatar billede RalleStone Novice
28. juli 2019 - 14:50 #1
Hold nu op! Det ser vildt godt ud. Virkelig prof. har du selv sat siden op? Jeg står nemlig også og skal til at have sat en hjemmeside op, og kunne måske godt bruge lidt tips:)
Avatar billede nopsen Ekspert
28. juli 2019 - 17:58 #2
en helt nyoprettet bruger kommenterer helt "tilfældigt" på dit reklame indlæg.. den hopper jeg ikke på.
Avatar billede Bent Farver Praktikant
29. juli 2019 - 19:29 #3
Jeg tænker den ser godt ud, men du mangler H1 tags? Det ligner en udfordring du har fra dit wordpress tool?

Venligst
Bent Farver
Avatar billede Mikkel4600 Novice
29. juli 2019 - 19:45 #4
Hej Nopsen nej. håbede faktisk blot dette sted var nogle som har lidt erfaring.

Hm Bent må jeg lige undersøge, bruger dog Shoporama. :)

RalleStone, har haft en udvikler til at lave det og en designer ind over, opgiv mit gamle design, da det ikke bare spillede, så satser stort på dette fungere. Og håbede her på lidt ris / kritik, så jeg ved hvad han evt. har gjort galt eller skide godt.
Avatar billede m5eren Novice
21. august 2019 - 10:03 #5
Pop-upsne i starten tog lang tid for mig om at komme frem, så scrollbaren opførte sig mærkeligt indtil da. Ellers ser den rigtig fin ud, men du må hellere få lavet en h1 på forsiden

mvh Klaus
21. august 2019 - 14:03 #6
Jeg er idiot hvad design angår, det lader jeg andre om, men i forhold til optimering og sikkerhed vil jeg nævne følgende:

Du bruger "unsecure cookies", hvilket javascript kan læse og logge. Browsere har en indbygget funktion til at tjekke og verificere dine cookies.
anvend "Http-Only flag" i 'Set-Cookie' response header
Set-Cookie: MyCookie=MyValue; path=/; HttpOnly

Det drejer sig om følgende:
https://dyreverdenen.dk/packed_js?files=app.min.js,custom.js&t=1566371588

    set-cookie: t=1566388172; expires=Wed, 21-Aug-2019 12:49:32 GMT; Max-Age=3600; path=/

https://dyreverdenen.dk/img/logo.png

    set-cookie: t=1566388172; expires=Wed, 21-Aug-2019 12:49:32 GMT; Max-Age=3600; path=/

https://dyreverdenen.dk/img/dyreverdenen-hunde-kennel.png

    set-cookie: t=1566388172; expires=Wed, 21-Aug-2019 12:49:32 GMT; Max-Age=3600; path=/

https://dyreverdenen.dk/packed_css?files=app.min.css,custom.css&t=1566371588

    set-cookie: t=1566388172; expires=Wed, 21-Aug-2019 12:49:32 GMT; Max-Age=3600; path=/

https://dyreverdenen.dk/

    set-cookie: PHPSESSID=60d06a6277d1187db601465b9e04e9f6; path=/

    set-cookie: t=1566388171; expires=Wed, 21-Aug-2019 12:49:31 GMT; Max-Age=3600; path=/

mc.us16.list-manage.com/subscribe/form-settings?[...]cks.dojo_request_script0

    set-cookie: _AVESTA_ENVIRONMENT=prod; path=/

    set-cookie: _mcid=1.3c56e53293b2e1f9b98c22f7d9806606.0bf4123eda552a1726a7547734b0964dbf61df64b2d96c6320a945258231c61f; expires=Thu, 20-Aug-2020 11:49:33 GMT; Max-Age=31536000; path=/; domain=.mailchimp.com

https://bid.g.doubleclick.net/xbbe/pixel?d=KAE

    set-cookie: test_cookie=; domain=.doubleclick.net; path=/; expires=Mon, 21 Jul 2008 23:59:00 GMT

    set-cookie: IDE=AHWqTUlDZF52cuO9VBG70bCBv5PIHycEaLZlAiAGBVQWj-DL4UaDXDISJmLwC-lj; expires=Fri, 20-Aug-2021 11:49:34 GMT; path=/; domain=.doubleclick.net; HttpOnly

www.addwish.com/partner/init.html?jsonp=jQuery11[...]dth=3000&_=1566388173194

    set-cookie: AWSALB=NgogIUYFZCKnd0e7x8nB7jjztWUYlm+5eVjNva2sH/9S/dwVhPOBh8rKI34sbOyp1oMTvJY6KGAQCK9M4qEtlI+i4TWQw3Ct9jjYh/GSyeP1fvzcgaNZSMqg4Zmn; Expires=Wed, 28 Aug 2019 11:49:33 GMT; Path=/

    set-cookie: awtracking=5d5d2fcd1e49db2dfce0eb4c;Path=/;Domain=.addwish.com;Expires=Thu, 20-Aug-2020 11:49:33 GMT

googleads.g.doubleclick.net/pagead/viewthroughco[...]dyr&async=1&rfmt=3&fmt=4

    set-cookie: test_cookie=CheckForPermission; expires=Wed, 21-Aug-2019 12:04:33 GMT; path=/; domain=.doubleclick.net

www.addwish.com/partner/save.html?jsonp=jQuery11[...]f373a565&_=1566388173195

    set-cookie: AWSALB=iEDcjec/73j502Bn/LnvtJxDNLDtbfMuGI/awLBXVAt4JSoNxP+T5RzZQkvIl6nFhtE3ge/Ddnc525egI1Bz16+YlIRTfb9LxkAYe4Z5U6zB2088qgfaTIARRWpP; Expires=Wed, 28 Aug 2019 11:49:33 GMT; Path=/

    set-cookie: awtracking=5d5d2fcd1e49db2dfce0eb4c;Path=/;Domain=.addwish.com;Expires=Thu, 20-Aug-2020 11:49:33 GMT

Du anvender "mixed content". Altså en blanding af HTTPS og HTTP. Det første er en sikker forbindelse, det andet er ikke. Chrome vil fx kunne detecte dette
og nægte at klassificere siden som en sikker forbindelse, hvilket folk vil blive informeret om, når de tilgår siden.
Fejlen ligger her: http://dyreverdenen.dk/img/logo.png

Som nævnt længere oppe; Du mangler h1 tags. Dette er specielt nyttigt til optimering og SEO.

Følgende element er tomt: <p class="error" style="display: none;">

Din side er i farezonen for "clickjacking" angreb. Dette kan læses ved at konfigurere X-Frame-Options" HTTP header i din main resource response
Avatar billede kurtba Ekspert
21. august 2019 - 22:05 #7
Jeg er ikke hjemmesideekspert, men noget af det første jeg bemærker på en hjemmeside er, om der er læst korrektur.
Det er der åbenbart ikke på din hjemmeside, for der er en hel del stavefejl og kommafejl. Det skurrer i øjnene. Bare et lille eksempel:
Du finder vær fald det hele hos DyreVerdenen til fornuftige priser.
Burde nok være "Du finder i hvert fald det hele hos Dyreverdenen til fornuftige priser".
"I hvert fald" kan i øvrigt helt undlades, idet der ikke er nogen som helst grund til at skrive det. Hvorfor stort bogstav midt i DyreVerdenen. Der er jo ikke store bogstaver midt i et ord - under normale omstændigheder. Det går i øvrigt igen flere steder. F.eks. AkvarieUdstyr. Der skal hverken A eller U være store bogstaver, da det jo er midt i en sætning.
Ved mange varer står der under dem til sidst "Ingen - Ingen - Ingen - Ingen". Hvis ikke I har den pgl. vare, skal der bare stå "udsolgt p.t."
Det andet giver ingen mening.
Så få styr på grammatikken og stavningen, så er man nået langt.
Avatar billede Hans Andersen Praktikant
02. september 2019 - 14:06 #8
Din hjemmeside ser flot ud!

Den eneste kommentar jeg har, er at der er utrolig mange produkter, og man skal skifte fra side til side for at se de forskellige produkter. En mere brugervenlig løsning kunne være at lave et online bladrekatalog, du kan tilføje til din hjemmeside, så besøgende hurtigt kan få et overblik over dine produkter.

Jeg har haft god erfaring med Paperturn (paperturn.com/dk). Hos dem skal man blot uploade en almindelig PDF-fil, og så konverterer Paperturn den til et flot bladrekatalog. Man kan endda indsætte links og billeder, så det er muligt for kunder at klikke på et produkt og blive sendt direkte til webshoppen. Bare et lille fif der måske vil inspirere dine kunder til at kigge nærmere på flere af dine produkter 😊
Avatar billede Halfdan Seniormester
11. september 2019 - 23:10 #9
Hej Mikkel

Indholdsmæssig fin webside, men der er nogle problemer hvad angår hastighed, særlig manglende anvendelse af cache og tinify af billeder - det skal I overveje at gøre noget ved asap. I har en fuld indlæsningstid af hele websiden på 5.3 sekunder, prøv også at få det her tal under best practice af 3 sekunder (2.8 endnu bedre). Du kan se en rapport af begge fejl her https://gtmetrix.com/reports/dyreverdenen.dk/UmTXnPI6

Herudover er der en række ting der på SEO siden mangler og kan udbedres/forbedres. Hvis du vil jeg kan prøve at få en af mine kollegaer til at lave en teknisk SEO audit af jeres webside - smid en mail hvis det skulle være aktuelt

Hilsen
Halfdan
Udvikler og lokal SEO specialist
Miklagard
Avatar billede Karstenp Praktikant
05. november 2019 - 21:11 #10
Selve designet af hjemmesiden ser rigtig godt ud! Jeg har selv designet https://tjekrevisor.dk/ og ved, hvor svært og tidskrævende det kan være. Som nævnt i en af de andre kommentarer er der dog noget omkring hastigheden, som kunne forbedres. Dette kunne højst sandsynligt også have noget at gøre med de mange billeder på siden og det tema, som du benytter.

/Karsten
Avatar billede kurtba Ekspert
05. november 2019 - 22:31 #11
Jeg bemærker, at Mikkel4600 ikke har svaret her i tråden siden 29. juli, selv om der bl.a. fra MightyProcrastinator er kommet konkrete løsninger til hjemmesiden.
Jeg bemærker også, at man desværre ikke har valgt, at få nogen til at læse korrektur på hjemmesiden, idet der stadig er mange stave og grammatik fejl, og der er tilsyneladende kommet endnu flere til, end da jeg sidst var inde og kigge.
Alle kan og er ikke lige gode til at stave m.m., men så bør man få nogen til at hjælpe sig, når man vil lave noget professionelt, hvor det skriftlige fylder så meget.
Avatar billede Ole Elling Praktikant
24. juni 2020 - 10:21 #12
Det ser rigtig godt ud, synes jeg!

Det passer til emnet og de kunder, der kommer til at besøge siden.

Mvh. Ole Elling
https://drivemade.dk/