Avatar billede langoe Mester
31. juli 2019 - 17:33 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Gemme pdf filer modtaget som vedhæftede filer.

Hej
Jeg har netop handlet hus og modtaget alle informationer og aftaler om handlen  som pdf filer fra ejendomsmægleren. Der er ca. 55 i alt. Han siger jeg bør downloade dem og gemme dem på PC eren.

Det har kun været muligt for mig at downloade 1 ad gangen og det er ret tungt.

Hvordan gør jeg det mest smart?.

Jeg vil gerne gennem på skrivebordet, hvor jeg har lavet en mappe til dokumenter vedr. huset. Jeg anvender gmail.
Avatar billede milter Ekspert
31. juli 2019 - 18:21 #1
Kan du ikke markere dem alle og derefter vælge "Gem" ?
Avatar billede MadsenDK Juniormester
31. juli 2019 - 18:23 #2
Hej Langoe,

Hvilken browser bruger du? For det har lidt at sige ift. hvordan pdf filerne bliver downloadet på din computer. I Chrome sker overførslen nede i venstre hjørne, mens det er oppe i højre hjørne i Firefox.

I begge tilfælde kan du klikke dig til mappen med overførsler, hvorfra du kan markere dem og trykke ctr + c for at kopiere og ctr + z for at indsætte dem i mappen på skrivebordet. Gør du sådan, bør det være ligetil.

Held og lykke med huset :)
Avatar billede langoe Mester
31. juli 2019 - 19:48 #3
Milter. Jeg kan ikke markere dem. Jeg kan downloade dem enkeltvis og sætte dem ind i en mappe på skrivebordet, men tænkte at der nok var en lettere måde.
Avatar billede milter Ekspert
31. juli 2019 - 20:09 #4
#3.

Jeg bruger ikke gmail, så måske er jeg ikke den rette til at hjælpe dig.

Har du modtaget alle PDF-filerne i en enkelt mail, eller er de fordelt ud over flere, måske 55 eller lidt færre? Prøv at kigge på linket herunder:

https://www.quora.com/Why-doesnt-Google-Inbox-have-download-all-attachments-feature
Avatar billede perwolf Forsker
31. juli 2019 - 22:21 #5
I Gmail findes de vedhæftede filer forneden i mailen. Umiddelbart ovenover de vedhæftede filer, til højre, er der en downloadikon. Når du klikker på det, så kan du downloade alle filer samlet i en zip-fil :-)
Avatar billede Rune1983 Ekspert
01. august 2019 - 07:15 #6
Altermativ kan du sætte din email op i Email program. Fx. Outlook, Thunderbird, etc...
I dem er det bare drag og drop til den folder du ønsker.
Avatar billede MadsenDK Juniormester
01. august 2019 - 08:29 #7
Jeg tænker også Per's løsning lyder som den oplagte. At få det hele gemt som ZIP og så få den flytte til skrivebordsmappen og udpakket, når den er det rigtige sted.
Avatar billede langoe Mester
01. august 2019 - 13:07 #8
Tak for stor hjælpsomhed, som førte mig på sporet.