Avatar billede Novice-1 Seniormester
31. juli 2019 - 23:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

"Låse" Caps lock ....rammer ofte den i stedet for A

Har fujitsu A557 med win 10
som sagt rammer jeg for ofte Caps Lock
HVIS nogen ved om man kan blokerer knappen må det være en af jer

på forhånd tak uanset svaret
Avatar billede finb Ekspert
01. august 2019 - 09:16 #1
I DOS kan du programmere hver eneste tast
Avatar billede Slater Ekspert
01. august 2019 - 09:39 #2
Der er masser af løsninger hvis du googler "disable caps lock windows 10"

Det nemmeste er nok hvis du downloader denne .reg-fil og kører den:
https://www.tenforums.com/attachments/tutorials/74685d1460587979-caps-lock-key-enable-disable-windows-10-a-disable_caps_lock.reg

Normalt skal du være lidt påpasselig med at køre .reg-filer, da de kan ødelægge Windows, men de er almindelige tekstfiler som du selv kan åbne i f.eks. Notepad og se om de indeholder hvad de bør, og jeg har tjekket denne - den er ufarlig.
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2019 - 15:05 #3
#2  reg-filen virker godt nok,  Man skal bare huske at genstarte. :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2019 - 16:20 #4
#3 Ja det er Windows i en nøddeskal. Genstart for selv de små ændringer.
Avatar billede Novice-1 Seniormester
02. august 2019 - 23:55 #5
Tak til slater!!!  -- ved ikke lige om jeg tør
--hvis jeg nu senere fortryder  ---hvordan gør jeg så!!
Avatar billede Slater Ekspert
03. august 2019 - 00:07 #6
#5: Det er ikke noget problem, den registreringsnøgle kan altid slettes igen.

Hvis du vil have det nemt, så har jeg lavet en zip-fil med to .reg-filer i - en magen til den jeg linkede før, og en der sletter det igen, så det er tilbage til helt som det var før:
https://kilolima.dk/showcase/caps-lock-reg.zip

Prøv at hente den og kør "disable_caps_lock.reg". Hvis det ikke virker, eller du gerne vil tilbage til det andet, så kør "enable_caps_lock.reg", så er alt som det var før - efter en genstart.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2019 - 07:14 #7
#6 Når først den er deaktiveret vil man ikke tilbage. Har selv brugt funktionen i over 10 år :-)