Avatar billede Matt Novice
07. august 2019 - 17:15 Der er 25 kommentarer

Problemer med MediaCreationTool og reboot af windows

Hej ComputerWorld jeg har skulle  reboote min lillebror windows med et USB stik, jeg er dog stødt ind i et problem. Jeg har været inde i BIOS og sat den til at reboote fra USB stik.
Mit problem er at når jeg genstarter den for at oprette det nye windows eller hvad man nu kalder det så kommer der en box frem hvor dette står

Windows kan ikke læse indstillingen <ProductKey> fra den automatiske svarfil.

hvor hvis jeg trykker ok så kommer den tilbage på den side hvor der står at der er et problem.

håber nogen kan hjælpe,
Avatar billede poko1 Ekspert
07. august 2019 - 18:22 #2
Kunne du oplyse lidt om hvilken PC. Det drejer sig om.?
I de allerfleste Pc'er kan man F.eks. trykke på en F-taste for at komme i en Boot menu.
F.eks. F11 og derfra vælge start fra et USB Stik.
Læg mærke til at der er forskel på om det er  EFI usb eller almindelig BootUp

https://ibb.co/KsYzKBB
Der er jo en dansk Download side. der er fuldkommen i orden
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Avatar billede Matt Novice
07. august 2019 - 18:43 #3
Overgaard1654 Det var også der jeg downloadede det fra sidste gang men prøver igen  og så prøver jeg at gøre det som står i link nummer 2.

Poko1 Hvis der er andre ting du ville vide om den så må du lige skrive

Han har en Intel i7-4790k
Han har et GTX 1060 6gb

og når jeg er inde i BIOS er det MSI
for at kommer der en trykker jeg på delete når man tænder computeren.
Som du selv også nævner er der flere forskellige USB bootup

han har
UEFI USB CD/DVD
UEFI USB HARD DISK
UEFI USB KEY
07. august 2019 - 18:58 #4
ta UEFI USB KEY :)
Avatar billede poko1 Ekspert
07. august 2019 - 19:08 #5
Hvis det er en nyere MSI Så kører den helt sikkert  EFI/UEFI . Og så skal den startes op om sådan
Boot slector er så F11 Sæt USB Stikket i og vælg UEFI USB KEY
P.S. når du downloader Windows så husk at sætte mærke ved til en anden PC:
Dette er altid en god ide selv om det er til samme PC.!
https://ibb.co/wcys7tf
Avatar billede Matt Novice
07. august 2019 - 20:05 #6
Nu har jeg prøvet det uden held men når jeg vælger USB inde i Boot Slector hedder det ikke UEFI USB KEY  men UEFI: (FAT) USB FLASH DRIVE 8.07. Er det så ikke den rigtige jeg trykker på?

Jeg ved ikke om jeg har sprunget noget over? men det er dette jeg har gjort

Lagt MediaCreationTool over på et helt tomt USB med 16GB ( har været inde og trykke mærke i de ting i har pointeret)
Så har jeg været inde i BIOS og sat den til at boote med UEFI USB KEY.
så inde i Boot slector kommer  UEFI: (FAT) USB FLASH DRIVE 8.07 frem når usb stikket er i, det virker dog ikke når jeg trykker på  UEFI: (FAT) USB FLASH DRIVE 8.07.
07. august 2019 - 20:25 #7
kan du boote fra en dvd
Avatar billede poko1 Ekspert
07. august 2019 - 20:36 #8
Når du nu absolut vil lege med BIOS så find stedet hvor du kan sætte BIOS til Default
En PC Med UEFI ser Sådan ud på Harddisken.
som her en EFI partition på 106Mb
https://ibb.co/M8QNMQb
Avatar billede poko1 Ekspert
07. august 2019 - 21:01 #9
Som her i dette tilfælde Min MSI

https://ibb.co/c8h7bLD
Avatar billede Matt Novice
07. august 2019 - 22:35 #10
Overgaard1654 pas, det kunne måske være en mulighed.

Poko1 det ændrede ikke noget og er også åbne for andre ting end BIOS, havde bare brugt BIOS før så tænkte det ville være nemmere.

forhelv… har lige fundet ud af at der er en error som ser sådan her ud windows/system32/logfiles/srt/srttrail.txt ved ikke om det er til noget nytte.
har slået den op på youtube, de ville skrive noget i cmd men det virker ikke for mig
Avatar billede poko1 Ekspert
07. august 2019 - 23:14 #11
Inden jeg går til køjs vil jeg lige spørge om du har lavet dit USB stik med Windows Eget værktøj Som under alle omstændigheder er det bedste.?
Jeg vælger at lave det sådant så er det brugbart på alle versioner
https://ibb.co/7K6LxHG
Avatar billede hjolsen Ekspert
08. august 2019 - 08:19 #12
Jeg har også set den meddelelse - og løst det ved at fjerne alle partitioner på harddisken enten fra en anden PC eller via en liveCD.
Avatar billede poko1 Ekspert
08. august 2019 - 09:13 #13
Ja hvis det er en ren ny installation er det en fordel at installere UEFI fra en Uallokeret HDD.
https://ibb.co/tps9WPd
Avatar billede Matt Novice
08. august 2019 - 15:07 #14
Poko1 ja jeg har brugt det værktøj i har sendt link til har dog kun sat den til 64 bit, prøver at sætte din til begge nu.

Hjolsen nu har jeg søgt på google omkring de der partitioner, jeg kan ikke komme ind på min brors pc så ved ikke om jeg kan bruge liveCD?

har fundet at man kan slette dem fra cmd https://www.laptopmag.com/articles/erase-recovery-partition-windows kan det være en mulighed?
Avatar billede hjolsen Ekspert
08. august 2019 - 15:18 #15
Hvis du via din Windows installations medie kan komme til en CMD  (evt gennem reparations menuen) kan du slette disken med diskpart  kommandoen  clean
,du  skal først vælge aktiv disk (select disk )- vær opmærksom på at vælge den rigtige !
Avatar billede Matt Novice
08. august 2019 - 15:30 #16
Hjolsen Hvordan ved jeg hvilke en af dem som er den rigtige?
jeg har 2 nemlig  https://gyazo.com/b805014ce0f0e4ca3df42b78d2b0ee46
Det er vel bare den hvor der er 0 gb fri?
Avatar billede hjolsen Ekspert
08. august 2019 - 15:45 #17
Det vil også være mit gæt - og at det er en SSD), du kan evt bruge en DIR kommando for at se indholdet på den !
Avatar billede poko1 Ekspert
08. august 2019 - 17:09 #18
Sådan bruger du CMD
https://ibb.co/F8ss83Q
Avatar billede Matt Novice
08. august 2019 - 18:00 #19
Når det er gjort, hvad skal jeg så gøre? skal jeg boote fra USBen med MediaCreationToolet på?
Avatar billede hjolsen Ekspert
08. august 2019 - 18:28 #20
Yes
Avatar billede Matt Novice
08. august 2019 - 19:12 #21
damn det virker stadig ikke, der kommer bare stadig

Windows kan ikke læse indstillingen <ProductKey> fra den automatiske svarfil.

Tror bare at jeg giver op men mange tak for al hjælpen!
Avatar billede poko1 Ekspert
08. august 2019 - 19:19 #22
Helt ærligt Kunne du ikke lave et billede af denne meddelelse <ProductKey>
Hvis det er Aktiveringen af Windows 10 så skal den ikke bruges hvis der har været Windows 10 på tidligere.
Avatar billede poko1 Ekspert
08. august 2019 - 19:27 #23
Er det denne du støder på ?
https://ibb.co/1vP78F0
Avatar billede hjolsen Ekspert
08. august 2019 - 19:32 #24
Prøv at frakoble den anden disk du har i PC så det kun er SSD der er til sluttet
Avatar billede poko1 Ekspert
09. august 2019 - 22:02 #25
Hvor langt nåede du ??