Avatar billede Nuser2008 Mester
08. august 2019 - 11:32 Der er 3 kommentarer

Override warning when sending an e-mail

Hej Forum

Mange tak for jeres hjælp med løsningen af tidligere udfordringer.

Jeg håber, at I kan hjælpe mig med en ny udfordring jeg er stødt på, når jeg skal sende e-mails vedhæftet en Excel-fil.

Jeg har prøvet mange koder i VBA til at override den warning, jeg får, når jeg sender en e-mail i Outlook vedhæftet en Excel-fil. Da jeg skal sende mange mails i samme program, vil jeg gerne undgå at skulle godkende afsendelsen af hver mail.

Jeg benytter Windows 10 og Microsoft Outlook 2016.

Teksten i warningen:

Overskrift: Microsoft Outlook

Tekst med meddelelsen: "A program is trying to send an email message on your behalf. If this is unexpected, click Deny and verify your antivirus software is up-to-date."

Jeg har ikke mulighed for at ændre indstillingerne i Outlook ("Warn me about suspicious activity..." m.fl., da de er "blanket af"):
'File'
'Options'
'Trust Center'
'Trust Center Settings'
'Programmatic Access'

Jeg kan ligeledes ikke installere anden software på min arbejdscomputer.

Jeg vil gerne have "afgrænset", at warningen kun bliver disabled, når jeg eksekverer det specifikke program, dvs. jeg skal have re-etableret warningen ved afslutningen af program eksekveringen, så warningen er aktiv i alle andre sammenhænge.

Min VBA-kode vedrørende mailen, der skal sendes, ser således ud:

    Dim OutlookApp As Object
    Dim OutlookMail As Object
    Set OutlookApp = CreateObject("Outlook.Application")
    Set OutlookMail = OutlookApp.CreateItem(0)

    On Error Resume Next
    With OutlookMail
    .To = "xx@yy.com"
    .Subject = "Test"
    .Body = "Tekst"
    .Attachments.Add (path\filename.xlsx")
    .Send

    End With
    Set OutlookMail = Nothing
    Set OutlookApp = Nothing

Spørgsmål: Hvad skal jeg tilføje i ovenstående kode, så jeg ikke manuelt skal klikke på 'Allow' knappen, når hver mail sendes? Så vidt jeg kan se, skal løsningen findes via VBA-koden, da jeg ikke kan ændre på settings I Outlook.

På forhånd mange tak for jeres hjælp!

Hilsen Arne
Avatar billede supertekst Ekspert
08. august 2019 - 11:46 #1
Hej Arne

http://www.contextmagic.com/express-clickyes/free-version.htm

Har anvendt ovennævnte i snart 15 år uden problemer.
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2019 - 11:30 #2
Jeg mener at man kun kan ændre disse indstillinger i Outlook, når man åbner outlook som administrator (selvom man er administrator, skal man stadigvæk højre-klikke på outlook og kør den som administrator);

ellers kan du (vha. vba) ændre Registrynøglen:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Office\16.0\Outlook\Security
ObjectModelGuard = 2
men denne ændring kræver nok en computergenstart

kilde: https://support.microsoft.com/da-dk/help/3189806/a-program-is-trying-to-send-an-e-mail-message-on-your-behalf-warning-i
Avatar billede Nuser2008 Mester
13. august 2019 - 08:41 #3
@supertekst og Thomas S
Tak for jeres svar. Jeg kan desværre ikke downloade programmer på min arbejdscomputer, så jeg skal finde en mulig vej rundt i VBA "auto click yes".

@Thomas S:
Hvordan vil VBA-script'et skulle skrives, så det passer ind i programmet?
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Office\16.0\Outlook\Security
ObjectModelGuard = 2

Hilsen Arne