Avatar billede NielsErikP Mester
08. august 2019 - 23:42 Der er 6 kommentarer

Søger En "Off The Record" penetration tester (som arbejder af lyst).

Hej Eksperter.
Jeg søger en penetration tester, der har mod og lyst til at hjælp en uden nogen form for viden på området med at stoppe en "Rotte" der har begivet sig ind på mit netværk, min iphone 10s max og ipad mini 3. Og ikke vil lade noget være i fred. Og "Rotten" er der også på iphonen og ipad'en selvom disse ikke kører Wifi. Jeg bor i midt Jylland.. Og selv på tur i Thyborøn var "rotten" der.
"Rotten" har for vane at bruge alt sin energi på at ødelægge alle udførte events på de respektive enheder og vil intet lade være i fred.
En sådan "Rotte" med den slags ideer, stopper ikke ved at porte lukkes.
Så den der har lyst til at give en hånd med på dette, skal være indstillet på at "rotten" skal lokaliseres.
"Rotten" gik med fra iphone 4 til iphone 10s max. Og er direkte ødelæggende på alt.
Håber der findes en med lidt viden på området.
Alt hjælp vil blive sat pris på .

På forhånd tak :-)
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2019 - 00:16 #1
du siger enhederne ikke bruger wifi
sandsynligvis har du fået et rootkit på din telefon, som stammer fra en app
og den har bevæget sig over på dit netværk siger du, ergo har der været kabel eller wifi.

anyway, du skal prøve at scanne med www.malwarebytes.org, og herefter en antivirus som AVAST som scorer højest.

finder de intet, har du nok et rootkit, og det er umuligt at slippe af med.
du skal omformattere enehederne.

en penetration test drejer sig normalt om at komme igennem din router/firewall, og få admin rettigheder, som er nemt, med skumle programmer man kan finde på dark net.

det kan godt tage tid at løse.
du skal første kigge i din log i din router, og se om der er nogle tilbagevendende angreb.

angående telefoner, det nytter ikke at omformattere dem og dermed fjerne alle apps, hvis rootkit er i din pc. så kommer det bare over på telefon igen med det samme. hvis du vælger at cleane, så skal du slette alle 3 ting samtidig, mens router er slukket.

jeg vil anbefale malwarebytes, den stopper alle henvendelser til din computer, og når nogen kommer, viser den hvad ip nr der snakker, og nogle gange hvad den beder om.
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2019 - 00:20 #2
når man arbejder som IT supporter, så spilder man ikke tid på at finde virus og rootkit.
man smider bare en klon af det nromale system, ind på pc/telefon.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. august 2019 - 09:02 #3
Hvad med denne her?
https://www.malwarebytes.com/ios/
Malwarebytes kan i pc udgaven også scanne for rootkit. Har ikke erfaring med Iphone så kender ikke denne her.
Avatar billede ejvindh Ekspert
09. august 2019 - 10:08 #4
Hvis der skulle findes et rootkit, der er så avanceret, som du beskriver -- at det altså kan finde ud af at vandre fra gamle iphones til nyere -- og også til iPads, så findes der næppe et AV i Storen, der kan fjerne det.

Intet er naturligvis umuligt, men jeg må indrømme, at jeg tror ikke dette handler om en rootkit-infektion. For det første har jeg aldrig hørt om sådanne til iOs; for det andet er rootkits sjældent så avancerede som her beskrevet. For det tredje er rootkits netop kendetegnede ved at forsøge at skjule sig -- ikke ved at "ødelægge alt".

Du er rimelig uspecifik på, hvordan du "mærker" den. Hvad mener du med, at den ødelægger alle events? Kan du ikke køre apps? Kan du ikke gå på nettet?

Hvis jeg skulle give et gæt, tænker jeg måske snarere på, at alle de nævnte enheder er koblet op på den samme bruger, og at du derfor, hver gang du sætter en ny enhed op, kommer til at downloade en app, der ikke fungerer godt. Hvis dette er tilfældet, så kan du enten prøve at afinstallere dine apps en efter en, indtil problemet hører op. Alternativt kan du forsøge at nulstille et apparat helt, og så koble det op med en helt ny bruger.

IOs er, i modsætning til Windows, karakteriseret ved at apps afvikles i afgrænsede områder. Derfor er det meget svært for en infektion at virke videre, hvis man simpelthen bare afinstallerer den app, som den kom sammen med.
Avatar billede INK Ekspert
09. august 2019 - 10:40 #5
Er det kun i kalender programmer, der er problemer? I givet fald hvilke konti synkroniserer du så på tværs?
Helt enig med #4 vedr. iOS. Har du kontaktet Apple? De vil helt sikkert være interesseret i problemet, som du beskriver det.
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2019 - 13:19 #6
hvis ikke malwarebytes finder noget, er der nok ikke noget at gøre
du har en bad app..
som de sagde, fjern en app ad gangen, og reboot
hvis det ikke hjælper, så skal du nulstille telefon totalt.
tag en kopi af alle dine data på sd kort, billeder og pdf
og så nuke skidtet :)