Avatar billede lakrije Seniormester
09. august 2019 - 18:07 Der er 1 kommentar

Sikkert en array ligning

Hej med jer,

jeg har et stort ark med kunder, hvor det fremgår, hvilke varer de skal have. Nogle af kunder fremgår to gange af arket, fordi de skal have to varer men på samme ordre. Jeg vil gerne have lavet en formel, der fortæller mig, hvilken vare de skal have og hvis de skal have to, så skal der bare være &-tegn imellem.

Det skal bruge til en sammenkædningsfunktion, hvor varenummer kommer ind og står foran navnet på modtager adskilt med en bindestreg. Ligesom i vedhæftede.

https://www.dropbox.com/s/8szdoyxs37zjwpi/Til%20eksperterne.xlsx?dl=0

Jeg håber det giver mening.

Hilsen
Lars
Avatar billede Mads32 Ekspert
09. august 2019 - 22:22 #1
Hej

Jeg har lavet et forslag.
Mit forslag kræver at ordrene er sorteret i stigende orden.

eksemplet er kun med op til 3 pakker pr kunde, men formlerne kan du selv udvide.

Jeg hører gerne dine kommentarer, om du kan bruge forslaget eller ej

mvh  mads32

https://www.dropbox.com/s/l96yr6tpzku0qow/sikkert%20en%20arrayligning_mads32.xlsx?dl=0