Avatar billede mjansen Seniormester
10. august 2019 - 08:37 Der er 1 kommentar

Prioriterer ressourcer

Hej

Jeg har en mySQL database Server Centos, hvortil der sidder nogle enheder og sender data til. Når jeg så tager backup af mine databaser bliver der små udfald i de data der kommer ind fra mine enheder. Er der en mulighed hvor jeg kan tage backup, men en backup som er ned prioriteret så mine data er sikre på at komme ind?

Eller skal jeg ud i en ekstra database server master til indgående data og så en slave til backup og visning?

CPU I7 4Ghz, 8 tråde
Avatar billede arne_v Ekspert
10. august 2019 - 15:41 #1
En loesning er en master som replikerer til lsvae, stoppe replikering, lave backup af slave og genoptage replikering.

*HVIS* det udelukkende tilfoejes til databasen, saa kunne du ogsaa lave et en custom backup applikation som dumper al data foer T.

En tredie mulighed er at redesign app fra:

modtage og gemme service----database

til:

modtage service----queue----gemme service----database

hvor queue holder data mens du laver backup.