Avatar billede pentium4 Juniormester
11. august 2019 - 21:19 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Nero WaveEditor

Jeg købte Nero 2018 sidste år og her i sidste uge begyndte jeg at rippe mine musik-CD'er til mp3, for at have dem liggende på min computer fordi jeg mest hører musik når jeg sidder og laver noget på den og hvis jer er inde i stuen ser jeg mest tv.
Jeg bruger programmet Windows Mediaplayer til at rippe med og jeg gør det i 256 Kbit/s, men der er flere af numrene hvor der er for meget stilhed efter nummeret hvor jeg så bruger Nero WaveEditor som ligger i Nero 2018 og klipper det overskydende "stilhed" væk og gemmer nummeret.
Jeg skulle så lige tjekke op på hvad der stod under "detaljer" i egenskaber på de mp3-numre som jeg havde klippet i og den havde slettet hvad albumet hed og havde bare lavet nogle kinesiske tegn og kvaliteten var ændret fra de 256 Kbit/s til imellem 140 - 160 Kbit/s.
Nogen som ved hvorfor den gør det???
Avatar billede puren Ekspert
11. august 2019 - 22:30 #1
det er sansynligved en dårlig MP3 eccoder der er med i nero waveeditor

Prøv med programmet goldenwave
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2019 - 01:56 #2
brug et andet ripper program: exact audio copy
der kan du stille at den ikke skal lave 2 sekunder pause mellem hvert nummer.
og du behøver derfor ikke klippe de 2 sekunder lydløs væk i hvert nummer

http://www.exactaudiocopy.de/en/index.php/resources/download/
Avatar billede pentium4 Juniormester
14. august 2019 - 00:08 #3
Tak for hjælpen...
Jeg har fundet dette program som hedder "Audacity 2.3.2" og er på dansk, men der er desværre ikke nogen direkte "gem-knap" i form af et "Diskette-ikon", så man skal ind og vælge "Eksportere" i Fil-menuen og så vælge "Eksporter som mp3", og den gemmer det så i det format man har valgt.
Jeg vil måske senere kigge på et andet rippe-program...