Avatar billede annam Seniormester
12. august 2019 - 10:56 Der er 8 kommentarer

omgå manglende kodeord til recover af pc ?

Min gode gl Acer klarede ikke at den mistede strøm under opdatering.
Jeg kan godt få liv i den, men den siger at den vil have en kode, for at jeg kan reparere.
Den vil ej heller læse de recovery disc jeg har sat i den.

vh Anna
Avatar billede ErikHg Ekspert
12. august 2019 - 11:21 #1
Her er et link der forhåbentligt kan hjælpe:

https://www.youtube.com/watch?v=Z13fLYiFRCg

Linket er til Windows 7, og nu ved jeg jo ikke hvilken Windows version der er installeret på din maskine. Om det er samme fremgangsmåde der anvendes på f.eks. Windows 10, er jeg ikke klar over.
Avatar billede 450025 Ekspert
12. august 2019 - 12:20 #2
Jeg har delsvis trekt meg ut fra dette Forum Grunn. Er det virkelig ikke mulig og få noen til og fortelle hvilken Windows versjon der brukes her gjetning?.
Om det svar på Versjon Win 7 eller Win10 helt utrolig? Må man være tryllekunstner?
Jeg har 58 poster som ikke er lukket, ingen fare jeg har løst det selv, når får vi på plass noe så vi på lettvint måte kan  lukke disse poster, er det så utrolig vanskelig og få til ?
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2019 - 13:45 #3
Som regel er det administrator-adgangskoden - og det gælder (mig bekendt) for windows Vista, 7, 8 og 10.

Du kan evt. prøve med en tom kode - men det virker sjælden...
Også dine recovery-cder vil nok ikke virke, fordi jeg GÆTTER på, at din pc kom med Windows 7/8, og derefter fik du opgraderet den til Windows 10 - så passer recoverycden ikke sammen med styresystemet.
i værste tilfælde er du nok nød til at geninstallere pcen - men så ville du miste alt data på din pc...
Avatar billede annam Seniormester
12. august 2019 - 14:23 #4
Undskyld jeg ikke fra start fik skrevet at det er en w7.

Hvis ikke den vil læse recovery-cden, vil den vel heller ikke modtage genindstallering
Avatar billede ErikHg Ekspert
12. august 2019 - 14:41 #5
Jeg tænkte godt på det var en Win 7 :-)
Er der nogle fysiske ridser eller fedtfingre på revery-cd´en kan dette være årsagen.
Du kan også gå ind i CMOS ved at trykke gentagne gange på DEL (det kan også i nogle tilfælde være F9. Du kan i CMOS vælge BOOT enhed. i dette tilfælde CD/DVD. Derefter klikker du på F10. Nu forsvinder billedet på skærmen, og pc´en genstarter, og dette skulle meget gerne være fra re-covery cd´en. Du har formentlig nogle filer der ikke skal/må slettes så vær meget opmærksom under processen.

  .https://www.youtube.com/watch?v=Dy9ELtcPI54
Avatar billede prox1 Forsker
14. august 2019 - 02:22 #6
Det du kan prøve er at redde dine filer!
Til dét bruger du en USB-version af Linux. Med linux kan du komme på pc'en, og kopiere samtlige af de filer, som du nødigt vil miste. Det vil ikke fungere for de filer der korrupte, og ikke for de filer der er på skadede dele af HD.
Jeg har selv lavet den operation på en maskine der var umulig at komme ind på, og her lykkedes det at hente et familiemedlems eksamensopgave.. !
Jeg brugte puppy-linux, og du skal også gøre USB stikket bootable. Der brugte jeg BART, men der er mere effektive programmer i 'vore dage'
se: https://tutorials.ubuntu.com/tutorial/tutorial-create-a-usb-stick-on-windows#0
Hvis du allerede har sørget for at have fuldkommen backup, så tror jeg at en geninstallation er nemmeste vej
Avatar billede annam Seniormester
15. august 2019 - 09:30 #7
Tak for forslagene.  Jeg  vender tilbage når jeg har prøvet  dem af,
det lover jeg!!
Jeg er sat skakmat af kløende nældefeber, så hvis nogen har gode råd
Desangående, modtager jeg dem gerne.
Avatar billede annam Seniormester
23. januar 2020 - 10:36 #8
Jeg lovede at skrive løsningen.

Så fik jeg liv i min gamle pc, fordi jeg
mirakuløst kunne huske det
Password jeg brugte for 10 år siden
og aldrig har brugt til andet.
Derefter kunne jeg køre Recovery.

MEN jeg gider ikke Microsoft mere
( jeg har ikke tilgivet dem at de tvangsinstallerede
W10 uden at spørge)
nu vil jeg forsøge mig med Ubuntu.

TAK til dem der bar
og dem der fulgte
og dem der bare fulgte 😊