Avatar billede mobius6 Juniormester
13. august 2019 - 23:12 Der er 2 kommentarer

CAB filer - 2 spørgsmål

Hi er ved at være tør for plads på min maskine, kan se at jeg har 1547 CAB filer som udgør 192GB i min C:/Windows/temporary files  mappe
Windows Disk clean up fjernede ca. 40GB temp filer men ikke størstedelen af CAB filerne.
(jeg er på Windows 7 ultimate)

Eneste program jeg umidelbart kan forestile mig ville lave filer i det omfang er Adobe After Effects (VFX) og måske Photoshop, jeg bruger ikke meget andet software på den maskine.

1: hvordan kan jeg se HVOR disse CAB filer kommer fra (hvilket program det generer dem)

2: Kan / Bør  /skulle jeg manuelt fjerne filer fra Windows Temp mappen
  når nu Disc clean up ikke syntes den vil gøre det?

på forhånd tak
Avatar billede bvirk Guru
13. august 2019 - 23:30 #1
Har deres forekomst mon noget med dette at gøre (afledt af eng.wikipedia.org om cab filer) ?
https://www.computerworld.com/article/3112358/windows-7-log-file-compression-bug-can-fill-up-your-hard-drive.html
Avatar billede puren Ekspert
14. august 2019 - 00:26 #2
1:der er nok et program der ude der kan finde ud af hvilken programmer der gemmel hvilken filer.. men jeg havde ikke gjort det...

2: det er en temp mappe så bare slet dem