Avatar billede kulawig Professor
14. august 2019 - 15:13 Der er 1 løsning

automatisk import af csv fil fra lokalt web interface

som overskriften siger, jeg har et målesystem hvor der er muligt at eksportere data fra et webinterface, linket ser ca. sådan ud
http://192.168.xxx.xxx:3927/Exports/all_readings/737603.csv
hvis jeg trykker på linket downloader Chrome/IE/Firefox fint filen, altså burde det være muligt at lave en automatisk import til Excel

jeg har prøvet DATA -> fra tekst ->192.168.xxx.xxx:3927/Exports/all_readings/737603.csv

og dette starter også guiden import af data, hvor jeg kan smug kigge ind i tabellen, men når jeg trykker udfør fryser excel bare og ved tryk på ESC for at stoppe importen får man en fejlmelding på at filen ikke findes :-/

nogen gode forslag ?
Avatar billede claes57 Ekspert
14. august 2019 - 15:19 #1
kan du lave det i 2 trin? trin 1, hvor du bare kopiere filen fra web til en lokal mappe, og trin 2, hvor du så importerer den lokale fil.
Skal det være helt fint, så sletter du den lokale fil efter import.