Avatar billede SDH Novice
15. august 2019 - 15:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Windows 10 frosset i genstart

En tilfreds bruger af Windows 10 på en Acer Aspire bærbar fra 2016, født med Windows 8.1. Problemerne startede med at jeg ikke kunne åbne Adobe Reader. Herefter forsøgte jeg med en genstart da der eventuelt var kommet en opdatering imellem. Siden er PC'en frosset i genstarten når jeg tænder for den. Forsøg med fejlsikret tilstand virker ikke da den ikke reagerer på forsøget.
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. august 2019 - 16:02 #1
Jeg kender ikke så meget til Windows 10, men mener at "Fejlsikret tilstand" er ændret i Windows 10 til "Fejlsikret start". Proceduren er vist nok en anden end i de tidligere Windows versioner hvor med trykkede p F8

Se linket, dette indeholder en video der måske kan løser dit problem.

https://www.youtube.com/watch?v=TwIOazT1BxU
Avatar billede SDH Novice
15. august 2019 - 16:34 #2
Gik på linket og tog forslagene fra en ende af. Løst ved første forslag.
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. august 2019 - 16:46 #3
Glæder mig at det lykkedes :-)
Avatar billede Kayla24 Praktikant
17. august 2019 - 08:30 #4
Fremgangsmåde 1: Tryk Esc to gange.

Fremgangsmåde 2: Tryk på tasterne Ctrl, Alt og Delete samtidig, og vælg Start Task Manager fra den menu, der vises.

Fremgangsmåde 3: Hvis de foregående fremgangsmåder ikke fungerer, skal du slukke for computeren ved at trykke på afbryderknappen. (Hvis det kun åbner menuen Sluk for computeren, skal du vælge Genstart, og computeren skal genstarte.)

Fremgangsmåde 4: Hvis du fortsætter med at holde computerens tænd / sluk-knap længe nede (normalt ca. 4 til 5 sekunder), stopper den til sidst modstand og slukker.
Avatar billede Kayla24 Praktikant
21. august 2019 - 14:16 #5
Fremgangsmåde 1: Tryk Esc to gange.

Fremgangsmåde 2: Tryk på tasterne Ctrl, Alt og Delete samtidig, og vælg Start Task Manager fra den menu, der vises.

Fremgangsmåde 3: Hvis de foregående fremgangsmåder ikke fungerer, skal du slukke for computeren ved at trykke på afbryderknappen. (Hvis det kun åbner menuen Sluk for computeren, skal du vælge Genstart, og computeren skal genstarte. https://www.tellthebell.xyz/)

Fremgangsmåde 4: Hvis du fortsætter med at holde computerens tænd / sluk-knap længe nede (normalt ca. 4 til 5 sekunder), stopper den til sidst modstand og slukker.