Avatar billede FisterSovs Novice
16. august 2019 - 15:38 Der er 6 kommentarer

Gamer PC - Hjælp

Hey, jeg er på udkig efter en pc. og har fundet denne, men har ikke rigtig kendskab til computeren.
SÅ ville høre, hvad kan denne pc trække af spil? altså esports titler, som LoL, cs-go, fortnite, rocket leauge. osv.

Håber der er en der kan hjælpe!

CPU: i5 7600 (ikke k model)
Motherboard: Asus h110m - A/M2
RAM: 1x 8gb hyperx (mener vidst det er 2400mhz)
Harddiske: 120gb ssd som boot drev og en 500gb harddisk
GPU: AMD HD 7950
kabinet inwin 301
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2019 - 19:19 #1
den er ca. 6 år gammel, men den kan godt køre de spil du nævner.
men jeg vil ikke give mere end 2500 for den!
Avatar billede eurositi Ekspert
16. august 2019 - 20:04 #2
Her er grafikkortet i simpel sammenligning med de nærmeste konkurrenter:
https://www.videocardbenchmark.net/gpu.php?gpu=Radeon+HD+7950+%2F+R9+280&id=325
Avatar billede FisterSovs Novice
16. august 2019 - 20:24 #3
Må jeg spørge hvor godt den kan køre de spil jeg nævnte? altså fps og med hvor høj en setting. altså bare et gæt selvfølgelig.
Og vil det kunne betale sig at købe den, og så upgrade grafikkortet. eller ville det være bedre og købe denne computer.

Athlon x4 950 3.5ghz
8 gb ram
geforce 780
Hvor jeg kunne købe en Ryzen 2600 med
Avatar billede FisterSovs Novice
16. august 2019 - 20:26 #4
eller ville det være fuldkommen hul i hovedet at købe den computer 1. og så bruge penge på at upgrade den senere hen
Avatar billede Slater Ekspert
16. august 2019 - 20:35 #5
Jeg vil ærligt talt ikke anbefale den maskine til spil. Grafikkortet, som nok er den vigtigste komponent til spil, er fra helt tilbage i januar 2012, hvilket vil sige det er næsten 8 år gammelt. Det er meget gammelt i denne verden. Det kan godt være den kan køre spillene, men du kan ikke regne med at det overhovedet supporteres af nye spil længere, eller at der kommer driveropdateringer til det, og det er absolut ikke hurtigt.

Selvfølgelig kommer det an på hvordan dit budget er, om man kan finde noget bedre. Men jeg ville ikke umiddelbart overveje denne.
Avatar billede FisterSovs Novice
16. august 2019 - 20:45 #6
Hvis man nu så bortfra grafikkortet, og puttede et Inno3D GeForce GTX 1060 Compact - 6GB GDDR5 RAM. eller et MSI GeForce GTX 1050 Ti 4GT LP i den istedet. ville resten af computeren så kunne klare det?
Eller ville det stadig være spild af penge, når man sælger det andet grafikkort. og putter et nyt i computeren?