Avatar billede ZeBa Ekspert
17. august 2019 - 20:52 Der er 5 kommentarer

Hvor meget skal man tjene for at have 140 kr/t efter skat?

Avatar billede Slater Ekspert
17. august 2019 - 20:58 #1
Det kommer sjovt nok an på ens trækprocent.
Avatar billede kurt54 Ekspert
17. august 2019 - 21:09 #2
Ja og ens fradrag - og hvad man tjener ialt - der er såkaldt progressiv skat i DK - jo mere man tjener - forholdsvis mere skal man betale. Der findes ikke et klart entydigt svar på det spørgsmål.  Svaret kan være 140 kr/T  eller noget højere.
Avatar billede mort1 Ekspert
17. august 2019 - 21:12 #3
Med en lavere skatteprocent, omkring 40 %, ca. 250,- Kr.
Avatar billede INK Ekspert
17. august 2019 - 21:59 #4
Husk nu at trækprocent ikke er det samme som den skat du faktisk betaler af sidst tjente krone. Den marginale skat er altid højere end trækprocenten.
Der findes forskellige skatteberegnere på nettet både SKATS egen hjemmeside og eksempelvis denne
https://tax.dk/beregn/skat19.htm
Svaret afhænger af hvor du befinder dig på indkomstskatteskalaen. Betaler du topskat, skal du tjene ca. 300 kr for at have 140 til dig selv.
Avatar billede MADOlsen Forsker
19. august 2019 - 09:36 #5
#4 Så simpelt er det ikke, dine fradrag har jo også utroligt meget at sige ...