19. august 2019 - 11:25 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Problemer med portforwarding efter skift til Eniig Fiber

Hej,

Jeg er dags dato skiftet fra Stofa bredbånd over til Eniig fiber, som jeg helst sikkert nok skal blive glad for med tiden. Og så tænker man nok hvorfor med tiden?

Jeg har i øjeblikket problemer med at få mine eksisterende portforwards til at fungere med Eniig Fiber. Håber der er nogle her inde på som har nogle bud på hvad der kan være galt?

Først og fremmest lidt omkring mit setup:
- Modem leveret fra Eniig Fiber (Nokia something)
- Firewall/Router: Unifi USG (UniFi Security Gateway 3P)
- Access Points: UniFi AP, UniFi AP-AC-Lite
- Switch: Unifi Switch - US‑8‑150W

Det hele er koblet således op: Modem -> Firewall/Router -> Switch -> Access Points

For at kunne få mit bredbånd til at virke har jeg sat mit WAN port på min router/firewall til at bruge VLAN 13 (Læste jeg mig til herinde et sted)

Så lige nu står jeg med at forbindelse der fungerer upåklageligt pånør mine port forwards.

Når jeg tjekker min IP der er tildelt til mit WAN interface på min swich/firewall står der en IP, men når jeg tjekker myip.dk får jeg en helt anden IP. Ingen af dem virker med mine opsatte portforwards.

Er der nogle bud på hvad jeg gør galt eller overser?
19. august 2019 - 13:39 #1
Nevermind, sad på en CGNAT og ikke NAT. Eniig har rettet til :D
Avatar billede Thorsten Praktikant
24. marts 2021 - 13:28 #2
Er det stadig VLAN 13 du bruger?