Avatar billede Jensen47 Novice
20. august 2019 - 20:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Langsomt internet

Hej
Håber, nogen kan hjælpe:
Min pc er fra januar 2016, kører med 3.7 GHz og har 8 GB RAM. 64-bit.
Den starter hver morgen fint op med en downloadhastighed på ca. 370 Mbit/s (betaler for 400) - men i løbet af dagen svinder hastigheden mere og mere ind - og kommer hen mod aften helt ned på 20-30 Mbit/s eller somme tider endnu mindre. Uploadhastigheden er konstant og helt som den skal være på ca. 65 (betaler for 60) Mbit/s.
Hvis jeg genstarter, er hastigheden igen deroppe, hvor den skal være ... - og så går det i løbet af nogle timer bare igen nedad ...
Jeg har normalt kun OpenOffice og Firefox åbne ...
Jeg krydser fingre.
NB: Jeg er ikke nogen nørd, så det der med at rode i registreringssatabaser og lign., det er ikke lige mig ;-)
NBNB: Som sikkerhedsprogram bruger jeg ESET.
mvh Jensen47
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2019 - 20:25 #1
det kan vi ikke svare på. spørg din udbyder
Avatar billede Jensen47 Novice
20. august 2019 - 20:29 #2
Mange tak for dit fantastiske svar! Udbyderen har da intet med det her problem at gøre!
Avatar billede nopsen Ekspert
20. august 2019 - 20:41 #3
sidwaves "rådgivning" herinde, har for det meste kun underholdningsværdi, så bare ignorer ham.
Avatar billede milter Ekspert
20. august 2019 - 21:24 #4
Hvordan aflæser du dine downloadhastigheder?

Bruger du nogen former for indholds- eller annonceblokeringsprogrammer (puha, den var lang),  f.eks. AdBlock?

For nogle måneder siden havde jeg et lignende problem med stort forbrug af RAM kombineret med gradvist langsommere download, og synderen viste sig at være AdBlock. Fjernelse af AdBlock og en ny installation af den løste problemet
Avatar billede Schachtone Seniormester
22. august 2019 - 09:30 #5
Evt. opdater netværkskortet.
Avatar billede Jensen47 Novice
22. august 2019 - 13:43 #6
Jeg fandt selv den rigtige løsning:
Jeg gik ind i settings og fandt frem til "reset this pc". Jeg kørte programmet og voilà: Problem løst. Min downloadhastighed ligge nu stabilt på ca. 450 Mbit/s.
Men tak for forsøgene :-)