Avatar billede Renny Praktikant
21. august 2019 - 02:28 Der er 7 kommentarer

modtager email jeg ikke kender til

Hej,
jeg modtager flere gange om dagen en del mail som jeg ikke kender til med inhold som herunder, der kommer typisk ca. 50 mail på en gang, og stopper igen, derefter igen senere, jeg har talt med min host Crazydomain, de siger det ikke har noget at gøre med dem.
Jeg har installeret bulgaard antivirus på min computer, har nogen en god ide hvad der sker, og hvad jeg kan gøre

Thank you for your email, Kapamilya!  This is an automated response.
You have responded to an unattended mailbox. For urgent concerns, please contact our Kapamilya hotline at (+632)-415-2272
_________________________________________________

Thank you for your email. We have received your  comments/questions and we will reply as soon as possible.    Thank you!    **************************************************  This is an automated response.  Please do not directly reply to this email.
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2019 - 09:49 #1
det er blot spam, som du ikke kan stoppe men blot slette.
denne er ude på at du skal ringe til det tlf nummer, og så koster det sikkert $500
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. august 2019 - 10:21 #2
Retningsnummeret  (+632) angiver at der er tale om et nummer fra Letland.
Så lad endelig være med at reagere på det som sidwave også skriver.
Avatar billede Renny Praktikant
21. august 2019 - 10:35 #3
+63 er Fillipinerne hvor jeg lever nu :) +632 er manila her på filippinerne
Avatar billede bvirk Guru
21. august 2019 - 10:48 #4
Af ting man fremadrettet kan gøre selv mod dette uvæsen er:

1. Vis ikke aktivt indhold (opsætning i mail program)

Mails hvis html inholdeholder links (href og src attributer i elementer bla.) kan sladre tilbage om at mail adressen er i brug. Hvis email program på et device ikke indeholder indstillingsmulighed for ikke at vise aktivt indhold, så brug det aldrig men installer et andet.
Nogle mails ligner dermed l... - men det må mailafsender selv om IMO - det er muligt at lave nydelige mails selv med små billedelementer der IKKE henter sit indhold.

2. Vær konservativ med hvem der får email adressen.

Store velgørende organisationer, foreninger - overalt er der uvidenhed om det bagvedliggende - det klassiske uvidenhedsbevis er rundsending i to feltet

3. Uønsket mail skal frasorteres på mail server - det har aldrig være rationelt at spamfighte på lokal computer. Det er ikke altid brugervenligt at indstille black og whitelists - test efter indstilling - f.eks med dertil tilmeldte nyhedsbreve.
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. august 2019 - 11:31 #5
#3 Du har  ret - jeg ved ikke hvordan jeg fik det til Letland.
21. august 2019 - 13:21 #6
Der KAN gøre noget for at stoppe dette. Først; Hvilken mail udbyder bruger du? (gmail, hotmail eller personlig URL) og ved du hvad en e-mail header er? Den skal vi nemlig have fat i først og fremmest :)
21. august 2019 - 13:21 #7
Der KAN gøreS!!! Med "S"!!!! #retardo