Avatar billede Tom M Juniormester
21. august 2019 - 17:17 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

rotere video

hej
kan man rotere billedet i VLC ?
på nettet skrives der om 'effects & filters' under 'tools' - men de menupunkter kan jeg ikke finde ?
mvh Tom
Avatar billede klaudi Ekspert
21. august 2019 - 17:36 #1
Tast CTRL+E
Vælg fanen Videoeffekter, og så fanen Geometri, der kan du dreje billede
Avatar billede eurositi Ekspert
21. august 2019 - 18:11 #2
Jeg fulgte forklaringen her: https://www.vlchelp.com/rotating-video-in-vlc-media-player/
... Det fungerer glimrende for mig.
Avatar billede Tom M Juniormester
21. august 2019 - 19:36 #3
super, tak, virker
hvorfor får man ikke den menu op uden en kryptisk kommando, som ikke er synlig...?
mvh Tom
Avatar billede klaudi Ekspert
21. august 2019 - 20:09 #4
Du kan også bruge punktet Værktøjer i top menuen og der vælge Effekter og filtre.
Eller højreklik på billede/video, der kan du også finde Værktøjer > Effekter og filtre.
Avatar billede Tom M Juniormester
22. august 2019 - 07:34 #5
lyder godt men sådan ser det ikke ud hos mig...
nyeste VLC 3.0.8
måske fordi der er Mac ?
min menu hedder Arkiv Rediger Vis Afspilning Lyd Video Undertekster Vindue Hjælp
ingen Effekt & filtre ved at højreklikke på video

mvh Tom