Avatar billede Gevin Novice
22. august 2019 - 20:33 Der er 16 kommentarer

Hvordan laver man hover effekt?

Hej,

Har en side hvor jeg godt kunne tænke mig at få en hover effekt på ved mouseover.

Er der nogen som ved hvordan man gør det?

På forhånd tak for hjælpen :)
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2019 - 21:30 #1
Avatar billede Slater Ekspert
22. august 2019 - 22:21 #2
Sidwave: det er en spammer. Præcis samme spørgsmål er stillet før med en anden bruger, nu prøver han at snige sig uden om med en ny bruger.
Avatar billede Gevin Novice
22. august 2019 - 23:26 #3
Hej Slater. Er overhoved ikke en spammer...
Har stillet dette spørgsmål 1 gang før, og da jeg gik ind for at se hvilke svar der var svaret på mit spørgsmål, var min konto blevet slettet.
Dette er absolut helt reel, og prøver bare at få lidt hjælp.

Hej Sidwade, Tak for dit svar 🙂 når det kommer til kodning er jeg på dybt vand. Kan man skrive CSS samme sted som man skriver HTML eller er det noget helt andet?
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2019 - 23:29 #4
Gevin, læs det link med CSS.
CSS, cascading style sheet, er et format-opsæt, med størrelser på fonts og farver, som kan bruges til at det påvirker alle sider på din web, så alle sider ser helt ens ud.
css ligger i en fil der hedder stylesheet.css, og skal så skrives ind i din html så det bliver aktiveret.
Læs linket, og prøv at tage en side med css aktivt, og lav om på den, for at bedre forstå det.
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2019 - 23:31 #5
Avatar billede Gevin Novice
22. august 2019 - 23:47 #6
Det prøver jeg lige at kigge på i weekenden. Tak for hjælpen indtil videre.
Avatar billede ejvindh Ekspert
23. august 2019 - 07:27 #7
Ikke at jeg syntes, man skal være perfekt til at stave, men jeg vil bare lige gøre opmærksom på, at når jeg ser url'en, så er min første tanke, at det er en stavefejl. Det kan være bevidst, men det er uheldigt, hvis man er i tvivl om det.
Avatar billede Slater Ekspert
23. august 2019 - 08:00 #8
@Gevin: Der er en hel ekstrem mængde af folk for tiden, der opretter en bruger og poster ét dårligt formuleret eller meningsløst spørgsmål med et link til deres webside for at få SEO-værdi, og så aldrig vender tilbage. Hvis du er reel beklager jeg, men dit havde nøjagtig den lugt - især fordi spørgsmålet overhovedet ikke er klart nok formuleret.

Hvad mener du med hover effekt? Hvad vil du have der skal ske? Uden at vide det, kan man kun give meget løse svar, som sidwave gør ved at pege dig til tutorials om CSS.
Avatar billede Gevin Novice
23. august 2019 - 11:05 #9
Hej Slater. Beklager et dårligt formuleret spørgsmål. Det skyldes formentlig mangel på viden inden for dette område.

Vil gerne have at billedet af produkterne forstørres en smule når man kører musen hen over billedet. Så vidt jeg kunne søge mig frem til hedder det hover effekt.

Men som sagt vil jeg lige forsøge mig med det link som Sidwade har sendt.
Avatar billede Slater Ekspert
23. august 2019 - 11:17 #10
Gevin: Hover effekt betyder bare at der skal ske noget når musen holdes over noget. Men det "noget" er ikke specificeret. Det kan være alt muligt, fra tooltips til ændrede farver, osv.
De links Sidwave har smidt tager netop udgangspunkt i det. De beskriver hvordan du kan kode en effekt, men de aner naturligvis ikke hvilken du ønsker.

Hvis du gerne vil have at billedet forstørres lidt, så er det meget mere klart formuleret, og noget man kan give et bedre svar på.
Det kan f.eks. gøres så simpelt som dette: http://snip.kilolima.dk/#/BDEH6yR

Men vi kan give dig bedre råd hvis du beskriver endnu mere tydeligt hvad du ønsker.
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2019 - 13:05 #11
han skal bare læse den CSS hover.
der er netop en metode der er til images (grafik).

han ved tydeligvis ingeting når han skriver "hover" effekt, derfor er det bedste han lærer det selv ved at læse og lege, istedet for at vi bare severer ham et stykke kode.

jeg ser intet link til hans hjemmeside, hvorfor er der så en der skriver "dårligt undskyldning for at linke til egen hjemmeside" ??

:)
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2019 - 13:07 #12
spørger
her er den metode med at have en thumbnail, og ved hover et større billede
https://www.w3schools.com/css/css3_images.asp
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2019 - 13:08 #13
Avatar billede ejvindh Ekspert
23. august 2019 - 13:10 #14
#11: I starten var der et link øverst i tråden.
Avatar billede bvirk Guru
23. august 2019 - 17:52 #15
#14
ja, admin må have fjernet den.

Det er fair overfor misbrug af ekspertens SEO værdi - siden havde at gøre med dette fænomen:

https://da.wikipedia.org/wiki/Partnerprogram

Men da det af betydning for os svarere for at vurdere bruger Gevins hensigter, var adressen

3dobbelt w'er punktum  elegancce punktum dk skråstreg torshampoo
Avatar billede Slater Ekspert
23. august 2019 - 19:11 #16
#15: Jeg forstår stadig ikke, at Eksperten ikke bare kan indføre rel="nofollow" på alle links, som er foreslået mange gange. Det burde være let at implementere, og ville med det samme fjerne 99% af incitamentet for disse spammere, da de ikke får nogen SEO-værdi ud af at poste links.

Det er ærgerligt at man i stedet er nødt til at være så mistroisk, som så går ud over ærlige mennesker som Gevin her.