Avatar billede Poul Weidner Novice
24. august 2019 - 17:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Seagate Expansion Portable Drive på 1 TB viser efter brug kun 36 GB

Mit portable drive er på 1 TB men viser kun at rumme 36 GB og ingen data.
Jeg har kun brugt det til at overføre Windows 10 til min computer og herefter fjernet indholdet fra portable drive.
Hvad kan problemet skyldes og hvad kan jeg gøre for at drevet igen er på 1 TB?
Avatar billede poko1 Ekspert
24. august 2019 - 17:26 #1
>Prøv at trykke på Windowstasten + X vælg fanen Diskhåndtering og se hvad der står ved Disken? disk 1 / 2 etz.
https://ibb.co/TPhDFT5
Avatar billede Poul Weidner Novice
28. august 2019 - 16:50 #2
Ved at følge ovennævnte ekspertråd fandt jeg at portable drive indeholder 32 GB FAT 32 som aktiv primær partion og 899,51 GB ikke allokeret. Så spørgsmålet er nu, hvordan jeg udnytter denne viden til at genskabe et drive med 931,51 GB.

Poul
Avatar billede poko1 Ekspert
28. august 2019 - 17:10 #3
Højre klik på Partitionen med 32Bit og vælg slet Nu burde du have en Uallokeret disk på 931,51GB Tryk først ude i feltet til venstre og vælg PNG Hvis du vil bruge den som lager gå derefter ind med musen på den Uallokerede del og tryk på opret Partition Nu kan du vælge størrelse på enkle partitioner eller ved blot at trykke næste indtil den er formateret
Avatar billede poko1 Ekspert
28. august 2019 - 17:14 #4
Det er til fordel at du bruger GPT i stedet for MBR på store Harddiske her kan du F.eks. oprette lige så mange partitioner som du har ledige bogstaver til
Systemet bruges også til det nye EFI / UEFI System det er et mere sikkert system.
Avatar billede poko1 Ekspert
28. august 2019 - 17:19 #5
Her kan du se forskellen på PNG & MBR
https://ibb.co/mqhRMfv
Avatar billede Poul Weidner Novice
28. august 2019 - 18:34 #6
En stor tak til poko1 for hjælpen til at løse mit problem. Jeg har nu fået genskabt mit portable drive med 931,51 GB.
Poul
Avatar billede poko1 Ekspert
28. august 2019 - 18:59 #7
Så er det sørme godt du kan markere dig selv som den der løste dit problem :-(
Avatar billede Hans Mester
28. august 2019 - 22:39 #8
En tilføjelse til #5: De logiske diske i en udvidet partition kaldes også logiske partitioner, for de er faktisk partitioner. De er bare defineret lidt anderledes end de primære.