Avatar billede Majlund-88 Praktikant
26. august 2019 - 21:41 Der er 5 kommentarer

Backup af egen PC og installere på virtuelle PC

Hej.
Er der nogen mulighed for at lave en backup af min egen PC, med diverse programmer og installere den på min virtuelle PC?

Har søgt lidt rundt omkring men synes ikke jeg kan finde noget
Avatar billede INK Ekspert
26. august 2019 - 23:26 #1
Det ville jo nok være en omgåelse af alle licensregler, så det er der nok ikke mange, der vil lægge navn til.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. august 2019 - 00:04 #2
Har ikke brugt virtuelt drev på nogle computere før. Jeg ved dog at man med Aomei Backupper kan tage det der hedder et "systembackup" og lægge på en ekstern destination, og når man så vil "restore" denne backup kan man vælge en anden destination (drev) at lægge det i.
Om man så kan lægge det i der drev du har opsat til din virtuelle pc har jeg ikke erfaring med. Men som Ink skriver skal du med sandsynlighed skulle tilknytte en licenskode til den virtuelle partition for at få den til at køre. Det kan så også blive et problem.
Avatar billede garrett Seniormester
27. august 2019 - 08:09 #3
Et sted at starte kunne være disk2vhd(Fra Sysinternals/Microsoft) og så burde være muligt at konvertere .vhd(x) filen til et format der kan bruges i din foretrukne software til virtualisering af PC'en.
Avatar billede hjolsen Ekspert
27. august 2019 - 08:59 #4
Jeg har flere gange lavet en .vhd  fil (image)  med disk2vhd og tilsluttet denne i Oracle Virtual box  , det kan kræve nogle forsøg med forskellige indstillinger i VMbox .
Windows skal også gen aktiveres (ny licens ) hvis den skal bruges i længere tid !
Avatar billede CRKrogh Ekspert
27. august 2019 - 18:23 #5
I professionel sammenhæng findes PlateSpin - den klarer P2V som en svedske:
https://www.microfocus.com/en-us/products/platespin-migrate/overview