Avatar billede kafka23 Juniormester
29. august 2019 - 11:10 Der er 9 kommentarer

Lenovo t470 - gendanne Windows fra bios-partition

Hej eksperter.

Jeg har købt en fin computer brugt via dba, og jeg har installeret en masse opdateringer, også en Update til Windows 10. Men nu kan jeg simpelthen ikke starte min com, jeg tror, der er gået noget galt. Jeg kan ikke finde ud af at gendanne Windows 10 fra en bios-partition, som min sælger, som er meget sød, siger ligger der.

Jeg kan få en blå skærm frem, men jeg kan ikke få lov til at fejlfinde - hver gang jeg trykker “startreparation”, siger com, at den ikke kan reparere, og at jeg bør rense min com. Men det kan jeg ikke finde ud af, hvordan jeg gør.

Jeg lyder som en noob, og i forhold til jer er jeg det nok også, men jeg er ikke helt retarderet. Jeg har et par screenshots af de to blå skærme, hvis jeg kan tilføje dem på en eller anden måde. Håber, I kan hjælpe
Avatar billede poko1 Ekspert
29. august 2019 - 11:29 #1
Prøv at trykke på F12 efter du har trykket på start F12 burde være start menuen.
Avatar billede kafka23 Juniormester
29. august 2019 - 11:32 #2
Ja, jeg får en boot-menu. Hvad skal jeg vælge der?
Avatar billede poko1 Ekspert
29. august 2019 - 11:32 #3
Fn +F1eller F2 skulle starte Bios
Og hvis det er en PC. Der har EFI/UEFI Setup Skal der foran CD/DVD eller USB Stå UEFI DVD. --UEFI USB.
Avatar billede kafka23 Juniormester
29. august 2019 - 11:35 #4
Jeg kan fint komme ind i bios. Det er en pc (Lenovot470). Jeg forstår ikke, hvad jeg skal kigge efter derinde? Kan du genformulere?
Avatar billede poko1 Ekspert
29. august 2019 - 11:35 #5
Du skal selvfølgelig have enten en DVD eller et USB Stik e med et installations medie sat i.
Avatar billede kafka23 Juniormester
29. august 2019 - 11:38 #6
Det fulgte ikke med computeren. Kan man så ikke gøre mere? Min sælger siger, at jeg skulle kunne genstarte pc’en fra bios... Ved du, hvordan man gør det?
Avatar billede poko1 Ekspert
29. august 2019 - 11:47 #7
Hvis du  kan se din Harddisk i Boot menuen Skal du klikke på den og håbe den starter op
Ellers skal du hen te Windows ned på et USB Stik på minimum 8Gb.
hentes her. Du skal vælge Download værktøjet nu
og vælge til en anden pc.
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10

https://ibb.co/wKDZqjk
Avatar billede kafka23 Juniormester
29. august 2019 - 11:54 #8
Via boot-menuen har jeg fundet en Lenovo diagnosticts. Kan det måske gøre et eller andet?
Avatar billede poko1 Ekspert
29. august 2019 - 12:07 #9
Du kan jo prøve Men jeg tror ikke det har noget med Windows at gøre
Men du kan i Windows 10 komme i fejlsikker tilstand hvis du straks du ser den Animerede kreds slukker Computeren ved at holde startknappen nede, dette gøres 3 gange eller indtil du får denne menu frem.
https://ibb.co/HhQxVby
*
Hvis du geninstallerer Skal du i Bios slå Secure boot fra
*
https://ibb.co/mcC1mKC