Avatar billede Nadi Mester
30. august 2019 - 15:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Flere undertabeller og ét overordnet - Manuelt opdatere det underordnede og dermed automatisk få opdateret det overordnet

Ja titlen siger lidt det hele.

Jeg har en del undertabeller opdelt i flere faner.
Jeg har en overblikstabel der summerer alle værdier fra alle de undertabeller, der eksisterer under sine egne faner.
Det i sig selv er nemt nok, at referere til alle disse undertabeller - men er det en smart måde, hvor den store overblikstabel automatisk opdateres, hver gang der manuelt indsættes nye værdier i de små undertabeller?
Avatar billede Mads32 Ekspert
30. august 2019 - 18:09 #1
Hej

Hvad er der i din oversigtstabel.?  Alle data fra alle undertabeller , eller er det en opsumering af en linje fra hver undertabel?????
Avatar billede Tom K. Forsker
30. august 2019 - 19:01 #2
Pivottabel.
Avatar billede finb Ekspert
31. august 2019 - 09:46 #3
Tasten F9
Avatar billede Nadi Mester
04. september 2019 - 10:31 #4
Mads32 Min oversigtstabel indeholder al data fra alle undertabeller. dvs. hver række der er i enhver undertabel gerne skal fremgå i oversigtstabellen.

Jeg prøver mig med en pivot lige til at starte med og ser om det fungerer.