Avatar billede Mulline Novice
01. september 2019 - 12:35 Der er 3 kommentarer

Powerknap i udu og blå striber på skærm.

Min Lenovo Y520s power knap virker ikke. Jeg har derfor jumpstartet med en clips, men nu viser der sig en skærm med blå vandrette striber og der sker intet med opstartsbilledet. Jeg har derfor flere gange frakoblet batteriet, for at slukke computeren og jumpstartet igen, men den går bare
I selvsving. Jeg har bestilt en ny uppercase, men der går flere uger, inden det kommer fra Kina. Er der en anden måde at starte op uden powerknap? Hvad med de blå striber? Er det noget med skærmkortet?
Mvh Charlotte
Avatar billede ErikHg Ekspert
01. september 2019 - 13:07 #1
Det lyder ikke så godt med den clips du har anvendt. Det kunne tyde på du ved denne alternative metode har kortsluttet noget, der derved har taget skade, siden at skærmen kun viser blå striber og der intet opstart-billede er at se. Om det er skærmkortet der har taget skade, eller bundkortet tør jeg ikke at gætte på.
01. september 2019 - 15:17 #2
hvis der ikke er kommet væske i maskinen eller den decideret har fået et hårdt slag, så har #1 nok fat i noget "desværre".
Om clipsen er the culprit eller om du har med dårlige kredsløb at gøre tør jeg ikke sige, men det tyder afgjort som fejl i printet ....

Prøv at sætte maskinen til en ekstern skærm - enten via VGA eller HDMI, whatever is easiest - og se om der afvikles glidende, problemfrit eller også er problemer.
Det er det eneste jeg synes du kan prøve. Hvis ikke du er virkelig velbevandret i hvordan elektronik er skruet sammen, så vil jeg kraftigt fraråde dig at begynde at foretage dig yderligere og konsultere en professionel.
Beklager ikke at kunne komme med bedre råd.
Avatar billede ErikHg Ekspert
01. september 2019 - 15:20 #3
Må jeg i øvrigt spørge hvad du mener med "uppercase"?