Avatar billede johnnybp Juniormester
04. september 2019 - 15:18 Der er 6 kommentarer

outlook 2013 inbox.pst

Jeg ønsker at lægge inbox.pst på en server koblet på mit interne hjemmenetværk, så jeg kan benytte outlook mail fra alle pc'er i mit netværk.
stien til inbox.pst  vil så blive: \\datastation\usbshare1\mail\inbox.pst
"\\datastation\usbshare1\" er adressen til en harddisk tilsluttet serveren og her gemmer jeg i forvejen alle dokumenter, billeder, film, musik og fotos m.m. og har adgang til dem fra hele mit netværk og mobiltelefoner og tablets, både internt og eksternt.
Men office outlook vil ikke acceptere en "gemmeadresse" for inbox. pst på en anden computer, så hvad gør jeg? Jeg har prøvet at give stien til serveren et drevbogstav men det går heller ikke.
Jeg kan se dokumenter, regneark powerpoint og andre outlook filer på tværs af  netværket -  alt . bare ikke mail og det undrer og irriterer mig.
Håber at i kan hjælpe
MVH
Johnny
Avatar billede CRKrogh Ekspert
04. september 2019 - 19:31 #1
Mon ikke Outlook låser filen, når app'en startes?
Det ville forklare, hvorfor det ikke er acceptabelt at stikke snablen andre steder hen, end lokalt.

Men hvorfor dog gøre det i første omgang?!? Dine data ligger jo under alle omstændigheder på mailserveren og hentes kun ned som en lokal kopi.

Hvis det er for at have en sikkerhedskopi, kan du oprette en OST-fil som støtte (offline datafil).
Avatar billede INK Ekspert
04. september 2019 - 19:43 #2
Taler vi om en POP3 konto eller IMAP?

Hvis IMAP er det jo helt overflødigt. Mails ligger på serveren, og du kikker "op" på dem fra en webmail eller en mailapp på hver enkelt enhed.
Avatar billede johnnybp Juniormester
05. september 2019 - 11:10 #3
Tak for indslagene.  Jeg stillede et spørgsmål - Det fik jeg ikke besvaret. Der blev istedet peget på alternative løsninger, som jeg ikke er interesseret i.
Krogh: Svaret er irrelevant, da jeg kun bruger outlook fra en pc ad gange. Jeg ville forvente at få en meddelelse om at filen allerede var i brug. Det får man fra word og excel, og de er jo samme familie.
ink: Jeg ønsker ikke at have noget liggende i "skyen" jeg vil have det hjem til mig selv. Jeg bruger forøvrigt pop af historiske grunde. Jeg skifter dog gerne til imap eller et andet mailprogram, hvis det kan løse mit problem, og jeg samtidig stadig har adgang til mine lokale pst filer.(har mail fra de sidste 20 år liggende)
Forøvrigt SKAL pst filen ligge på en hardisk på samme pc som outlook, for at outlook kan se den. Jeg har en SATA hardisk, som jeg via en omskifter deler mellem 2 pc'er og her har jeg mine pst filer liggende. Det virker fint på begge pc'er, men det er ikke tilstrækkeligt
MVH
Johnny
Ps: Hvis i ikke kan pege på en løsning, så undlad at svare.
Avatar billede INK Ekspert
05. september 2019 - 12:25 #4
Undskyld jeg ikke svarede på dit spørgsmål. Det vil aldrig ske mere.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. september 2019 - 15:59 #5
Super, jeg skal nok undlade at byde ind en anden gang. Undskyld ulejligheden....
Avatar billede johnnybp Juniormester
06. september 2019 - 13:02 #6
Jeg må have gjort noget forkert tidligere, for da jeg prøvede igen virkede det.
I outlook; filer- kontoindstillinger - kontoindstillinger - datafiler - tilføj og så stien til pst- filen.
Derefter rette stien hvor mail skal leveres.