Avatar billede brian pedersen Juniormester
05. september 2019 - 12:23 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

hjælp til køb af Gamer pc.

hej jeg står og skal købe en gamer computer med skærm,evt pakke løsning.jeg har 5000/10000 kr. spiller meget. håber der er nogen der kan hjælpe mig.ps på forhånd tak. hilsen Brian.
Avatar billede puren Ekspert
05. september 2019 - 18:53 #1
Kan du sætte den sammen selv eller skal den være færdig bygget??
Avatar billede brian pedersen Juniormester
05. september 2019 - 20:07 #2
har ikke prøvet , men lavede min søns xbox360 disk problemer ,og hans playstation4 skilte ad  og rensede for overophedning, selvfølgedig samlet igen :).. somsagt har ikke prøvet. er det svært ??? følger der ikke brugsanvisning med , eller kan jeg vel finde en film over det på youtube ?? ..
Avatar billede kurtba Ekspert
05. september 2019 - 22:32 #3
Glem alt om at bygge selv, når du ikke har prøvet det. Det er i øvrigt også meget begrænset, hvad man kan spare.
Jeg synes at www.topdata.dk laver gode gamer pc.er til gode priser.
Jeg har også set flere anbefale https://www.mm-vision.dk/
Derudover kan man også være heldig at elgiganten eller power har et godt tilbud.
I øvrigt er gamer pc en diffus betegnelse, idet det jo helt kommer an på, hvilke spil, man har tænkt sig at spille. Det er ikke alle populære spil, som kræver lige meget.
Avatar billede brian pedersen Juniormester
06. september 2019 - 10:33 #4
tak for svar begge2. specielt de 2 link , for jeg havde fået afvide at sharkgaming var de bedste/billigste. det jeg leder efter er som  min, god kabinet ,blæsere med god nedkøling,min gtx1060 grafikkort 8/16 gigabite ddr4 ram , og min i5-8400 ,og skærm min 144hz.. kan det overhovedet lade sig gøre til 7000/10000kr .det er til min 11 årig søns fødselsdag som meget gerne vil have den lyser/blinker/farver , hilsen Brian.
Avatar billede brian pedersen Juniormester
06. september 2019 - 10:59 #5
https://shop17269.hstatic.dk/upload_dir/shop/LOGO_NZXT-H500-BLACK.wm.jpg.
CPU:  4.1GHZ INTEL i5 9400F 6-CORE

(Lynhurtig Intel 9.gen CPU (2.8GHZ - 4.1GHZ)

GRAFIKKORT:  ASUS GTX1660 6GB

Godt gaming grafikkort Nvidia/Geforce

BUNDKORT:  ASUS B365M-K

Hurtigt Asus Prime teknologi

RAM:  8GB HYPERX 2666MHZ

Lynhurtige HYPERX Gaming RAM fra Kingston

SSD:  240GB

Hurtig Solid State Disk fra WD

STRØMFORS:  CORSAIR 550W

Bedste kvalitet fra Corsair, 80+ Godkendt

KABINET:  NZXT H500 BLACK

NZXT kvalitetskabinet med ægte TemperedGlass vindue

+24" 144hz ACER KG MONITOR

144hz Gamerskærm med både HDMI og DP (DISPLAYPORT)

(vælg kabinet herunder)

her er link og info ang. computeren som jeg er interesseret. Er den god nok
Avatar billede kurtba Ekspert
06. september 2019 - 21:43 #6
Dit link virker ikke, så det kan ikke ses, hvorledes den præcist er sammensat og prisen.
Jeg har prøvet at kigge hos Topdata og kunne umiddelbart foreslå følgende:
http://topdata.dk/shop/428-topsaet/12829-topsaeti5-9400fgtx1660-6g240ssd8g-ram24144hz/?variantId=86
6866 kr. for basis udgaven.
Så har jeg modificeret lidt, og det kan man jo så selv gøre alt efter hvad man finder nødvendigt.

http://topdata.dk/kurv/
ændret 240 gb til 480  100 kr
ændret 8 gb ram til 16 gb    499 kr
ændret 24” skærm til 27” 299 kr
Windows 10 installeret 799 kr.
I alt 8563 kr.

Jeg håber at disse link virker.
Avatar billede brian pedersen Juniormester
07. september 2019 - 00:29 #7
Kurtba mange tak for dine fine svar . jeg har også kikket på nummeret større fra Topdate den til 8888kr/9088kr med andet kabinet,hvis jeg vælger den istedet syntes du så der er noget jeg skal ændre på den ?? ps på forhånd tak og tak for de fine svar..
Avatar billede kurtba Ekspert
07. september 2019 - 21:25 #8
Hvis det er den med ASUS grafikkort, så ser den fin ud. Men husk lige at tilføje en Windows licens.
Avatar billede brian pedersen Juniormester
08. september 2019 - 07:55 #9
Kurtba ja den har Asus grafikkort ( Asus rx 5700 xt 8gb ) den står under deres TOPSÆT til 8888 kr 9088 kr med kabinet  ( før ændringer som jeg vil høre om du har nogle forslag til denne ?? lige som de gode forslag du havde til den til 6666 kr som endte i 8563 kr ..https://shop17269.hstatic.dk/upload_dir/shop/LOGO_NZXT-H500iRGB-BLACK.wm.jpg. jeg håber dette link virker. ps jeg forventer den ender i omkring 10.600kr det jeg vil høre er om du syntes det kan svare sig at brude de 2000/2500 kr mere, om jeg får en meget bedre computer ??
Avatar billede brian pedersen Juniormester
08. september 2019 - 08:08 #10
Avatar billede Str1kez Seniormester
08. september 2019 - 08:46 #11
Altså med det budget du har ville jeg anbefale at du selv bygger. Det er ikke så svært hvis man sætter sig ind i det, der er masser af guides og lignende på Youtube. Jeg ville anbefale at du finder dig et RTX 2060, en i7 9700k, en 650 watt strømforsyning, og afhængig af hvor mange spil du vil have på den så måske en 128 gb ssd til styresystemet, og en 1000 gb hdd til dine spil. Så kunne du også godt bruge 16/32 gb ram.
Så skulle du være godt kørende de næste år, og du ville få mere end rigeligt FPS.
Avatar billede Str1kez Seniormester
08. september 2019 - 08:48 #12
Du kan evt hoppe ind på denne hjemmeside : https://pcpartpicker.com/list/
Der kan du sammensætte en computer og få god oversigt over dit budget :)
Håber du kan bruge det til noget
Avatar billede kurtba Ekspert
08. september 2019 - 23:23 #13
Der er ingen af dine links, som virker, så derfor kan jeg ikke kommentere det nærmere.
Jeg er ikke enig med #12 i, at man skal gå i gang med at bygge en pc i den prisklasse selv, når man aldrig har prøvet det før. Hvis nu ikke den vil starte op, har man allerede et problem med, hvor man skal begynde at fejlsøge, samt hvis noget er defekt, at bevise at man ikke har ødelagt det, frem for at det var defekt ved modtagelsen. Jeg har tidligere selv bygget rigtig mange pc.er, men når det undtagelsesvis ikke lige virkede, kunne det virkelig være en opgave, at finde ud af hvorfor - og det kan blive dyre lærepenge.
Firmaerne kører i dag med så små avancer, at jeg er stoppet med at bygge selv.
Jeg er i øvrigt ikke enig i, at man kan nøjes med en 128 gb ssd disk til styresystemet. Når man bevæger sig i det prisleje, så skal programmer og spil også ligge på ssd disken, således at det kun er data, som evt. lægges på en lagerdisk, som ikke behøver at være en ssd.
128 gb bliver hurtigt fyldt op.
I øvrigt skal man også holde øje med, at man ikke køber en Rolls Royce, hvis man faktisk kan klare sig med en Ford Mondeo. Det er ikke alle spil, som kræver lige meget. Så man skal se på, hvilke spil skal spilles, i hvor høj opløsning behøver man at afvikle dem, er det grafikkortet alene der er krav til, eller er der også store krav til cpu og ram?
Sluttelig har jeg den kæphest, at man ikke skal købe det sidste nye, da det koster så jorden ryster, og om et ½ eller 1 år, kan man købe det til halv pris.
Så selv om der hele tiden kommer nyt på markedet, som bare er så meget bedre, er det jo ikke ensbetydende med, at det som kom for et år siden og blev rost til skyerne, nu pludselig ikke er noget værd.
Eller sagt på en anden måde - desto dyrere man køber, desto mere skal man meget hurtigt afskrive. Især dyre gamer pc.er taber meget hurtigt i pris, da der hele tiden kommer nyt på det marked "som man bare må have".
Avatar billede Kirstenpetersen28 Praktikant
28. november 2019 - 21:22 #14
Hej

Vi hos https://bnfarver.dk/ har altid gået til Elgiganten i stedet for Power grundet den nye sag der er kommet op med at de lokker kunder til med falsk marketing.

Vh
Kirsten