Avatar billede TTA Seniormester
06. september 2019 - 16:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Slettede bogmærker genopstår af sig selv

Jeg bruger til hverdag Google Chrome som browser, og har oprettet en lang række bogmærker, sorteret i mapper på menulinjen. De mest anvendte bogmærker ligger på selve menulinjen, herunder bogmærker, som jeg opretter midlertidigt, f.eks. ifm. med en bestemt opgave. Bagefter sletter jeg disse bogmærker. Da jeg er logget ind på min google-konto på min arbejds-PC, privat-PC og smartphone, så ajourføres disse bogmærker på alle enheder.

Nu til problemet:
Med jævne mellemrum, så genopstår alle de slettede bogmærker. Det er ikke alle de slettede bogmærker, der genopstår, men det er altid de samme. Nogle er ½ år gamle, andre er slettet for nylig. Det er mildest talt r*virriterende at skulle slette de samme bogmærker igen og igen, kun for at vide at kommer tilbage. Jeg har ikke kunnet se et egentligt mønster, men synes  at problemet opstår kort tid efter at jeg har ryddet min browserhistorik mv., hvilket jeg gør en gang i mellem.

Men hvordan undgår jeg at de slettede bogmærker genopstår!?
Avatar billede 220661 Ekspert
06. september 2019 - 16:39 #1
Uden at vide det 100% må det være en synkronisering et eller andet sted der opretter dem mellem dine enheder.
Spørgsmålet er kun hvor de ligger gemt. Jeg bruger ikke synkronisering mellem pc-telefon- dropbox og andre steder det kan komme fra.
Avatar billede claes57 Ekspert
06. september 2019 - 16:54 #2
det er ikke til at vide hvor data kommer fra, så:
1) slå synk fra på 2 enheder, og slet deres bogmærker helt
2) på den sidste, så ryd op i bogmærker, gem og genstart
3) slå sync til på de to enheder - en ad gangen, vent på at den ene er ok før den sidste enhed kobles til
så burde alle være ens, og gamle data væk.
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
07. september 2019 - 01:05 #3
Brug Firefox. Jeg havde det samme problem med Internet Explorer, jeg brugte lang tid på at rydde op i bookmarks og så dukkede de op igen.
Avatar billede TTA Seniormester
16. september 2019 - 20:03 #4
Jeg har nu slettet de uønskede bogmærker manuelt på alle 3 enheder - og indtil videre forbliver de slettet!