Avatar billede Mikkel Praktikant
06. september 2019 - 17:07 Der er 30 kommentarer

Min pc genstarter og genstarter med intet sker.

Det er omkring 2 uger siden jeg har brugt min computer, men da jeg så satte at til og ville tænde den, bliver den ved med at genstarte, der kommer lys i den og min luftkøling køre alle stæder, men den genstarter bare hver gang efter cirka 7 til 10 sekunder. Jeg er bage for det måske er min CPU der på en eller anden måde er brænde sammen. Har prøvet at tager mange kabler ud og puste i dem og så tætte dem tilbage med det virker ikke.
Hvis der er nogle som ved hvad der måske er galt må i meget gerne hjælpe mig :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
06. september 2019 - 17:20 #1
Har den før kommet med et bip når startede op?
Og gør den stadig det?
Har du flere diske i den? Hvis du har kobl diske fra hvor systemet ikke er på
Avatar billede Mikkel Praktikant
06. september 2019 - 17:26 #2
Jeg har prøvet at hørt efter bip men der kommer ikke nogle og ja jeg har en SSD hvor mit styresystem ligger på og så en anden hardisk hvor min spil ligger på .
Avatar billede 220661 Ekspert
06. september 2019 - 17:27 #3
tag disken med spil fra og prøv opstart
Avatar billede 220661 Ekspert
06. september 2019 - 17:28 #4
Har du usb tilbehør tilsluttet på den den kan forsøge at starte på?
Avatar billede Mikkel Praktikant
06. september 2019 - 17:29 #5
Bare tage kablerne ud jeg behøver ikke at fjerne den helt vel
Avatar billede 220661 Ekspert
06. september 2019 - 17:30 #6
Nej bare strøm kablet ud :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
06. september 2019 - 17:31 #7
fjern usb pinde hvis du har sådanne i
Avatar billede Mikkel Praktikant
06. september 2019 - 17:35 #8
Det virket ikke og jeg havde heller ikke noget andet tilsluttet ud over strømkablet til computeren
Avatar billede Mikkel Praktikant
06. september 2019 - 17:58 #9
Nogle andre Ideer ???
Avatar billede poko1 Ekspert
06. september 2019 - 18:49 #10
Prøv at kigge i bios om den har den rigtige boot rækkefølge og om Klokken passer/ Bundkort batteri.?
Avatar billede Mikkel Praktikant
06. september 2019 - 18:57 #11
Får sår ikke 100 % hvad du mener sorry kan det forklares på en anden måde.
Avatar billede poko1 Ekspert
06. september 2019 - 19:23 #12
Nu er det jo sådan at det er et rent gætteri når du ikke fortæller ret meget om hvilke PC: Det drejer sig om? men på et bundkort sidder der et lille BIOS Batteri Hvilket jo kan være fladt! Så når du starter din PC: op fra BIOS er det første man ser som regel en side hvor man kan rette Dato og Klokken længere inde på en af fanerne kan du vælge Boot rækkefølgen og når det er gjort trykke på F10 for at lagre sine indstillinger.
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. september 2019 - 19:39 #13
Avatar billede Mikkel Praktikant
06. september 2019 - 19:40 #14
Det her er min pc

Arctic Freezer 33
120 GB Kingston A400 (System)
1000 GB WD Blue (Lagring)
Corsair Carbide 270R Window
TP-Link Archer T6E
Windows 10 Home Dansk Retail
8 GB DDR4-2400 MHz, CL15, G.Skill Value
Corsair VS550
2x Rød Akasa 50 cm
Inno3D GeForce GTX 1070 Ti 8 GB iChill X3 V2 3
MagnuTron Bygger
Intel Core i5-8600
ASRock H310M-HDV
Levering
Avatar billede Mikkel Praktikant
06. september 2019 - 19:45 #15
Ja ok nu her jeg fundet BIOS Batteri hvad skal jeg med det
Avatar billede poko1 Ekspert
06. september 2019 - 20:00 #16
Du skal ikke noget med det med mindre dine BIOS indstillingerne er ude af tid og indstillingen! Så er det tomt og skal udskiftes
Avatar billede Mikkel Praktikant
06. september 2019 - 20:04 #17
Jeg kan ikke se noget med tid eller dato på batteriet
Avatar billede Mikkel Praktikant
06. september 2019 - 20:09 #18
Der står

lithium battery

Japan STD

CR2032
Avatar billede poko1 Ekspert
06. september 2019 - 20:17 #19
ved du hvad det er jo et batteri der styrer din Bios hvor man skal indstille dato og klokkeslæt så tiden passer når du er online.
som her  https://ibb.co/qBSD3Cx

men jeg tror du skal søge hjælp fra en kyndig.
Avatar billede Mikkel Praktikant
06. september 2019 - 20:23 #20
Ja ok men ved ikke hvor jeg skal se alt det data. Den slukker efter 5 sek så kan ikke nå at få  noget op på skærmen inden den så genstarter.
Avatar billede milter Ekspert
06. september 2019 - 20:34 #21
Kørte din computer fint før den 2 ugers pause, du taler om?
Hvorfor har den ikke været brugt i to uger?
Har du selv samlet den, eller ...?
Avatar billede Mikkel Praktikant
06. september 2019 - 20:42 #22
Jeg har været på efterskole har ikke været hjemme i 2 uger og ja den køre rigtig godt inden, den er købte og samlet ved "MagnuTron"
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. september 2019 - 20:43 #23
Her er en lille video fra YouTube vedr. indstilling af uret:

https://www.youtube.com/watch?v=qeORlfhI1xI
Avatar billede Mikkel Praktikant
06. september 2019 - 20:47 #24
min  Skære kan jo ikke nå at tænde fordi min pc slukker og tænder hvert 4 -5 sek
Avatar billede Mikkel Praktikant
06. september 2019 - 21:01 #25
Min skærm
Avatar billede ErikHg Ekspert
06. september 2019 - 21:12 #26
Jeg tror du skal henvende dig til MagnuTron, og få dem til at løse dit problem, fordi du ikke selv ved nok om din computer - det er en ærlig sag - men det kan blive dyrt i sidste ende, da du risikerer at ødelægge noget. Det er kun ment som et råd.
Avatar billede Mikkel Praktikant
06. september 2019 - 21:24 #27
Ja ok Tak allesammen for hjælpen tror det er et for stort problem siden det er noget men bare kan løse sådan, ellers mange tak for i tog jeres  tid og kigget på mit problev :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
06. september 2019 - 22:57 #28
Har den været tilsluttet strøm medens du har været væk?
Har der været torden i den periode der hvor du bor?
Har du prøvet uden strøm sat i pc at holde startknappen nede i 30 sekunder for at aflade bundkortet, og så prøve opstart igen?
Avatar billede batman939 Novice
09. september 2019 - 13:52 #29
Det kan være et ram modul der er løst eller defekt eller et skærmkort som er gået i udu.
Avatar billede ErikHg Ekspert
09. september 2019 - 14:13 #30
Som batman939 skriver i #29, så er der måske et løst eller defekt RAM model. Der er formentlig flere RAM-modul. Du kan undersøge om de er ok, ved at tage et RAM-model ud ad gangen. Hvis pc´en så starter, ligger fejlen med stor sandsynlighed i det sidst fjernede RAM-modul, der så skal skiftes. Det kan også som der nævnes være tale om et defekt skærmkort.