Avatar billede Morten Novice
10. september 2019 - 20:46 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

MS Edge og Firefox husker passwords selvom de ikke burde

Hej

Håber I kan hjælpe mig med en "rift" I it-universet som jeg har fundet, og som volder mig stor hovedpine:

MS Edge har af en eller anden grund besluttet sig for at huske mit password til min Hotmail. Det ønsker jeg derimod ikke, da jeg er lidt den paranoide type som ikke vil have at min computer gemmer mine passwords. De konventionelle metoder til at fjerne passwordet lader ikke til at virke, eftersom passwordet af uransagelige årsager ikke står ikke listet under browserens liste af huskede passwords. Firefox gør i øvrigt samme nummer - hvilket er årsagen til at jeg skiftede til Edge istedet. Men problemet fulgte med.. En form for software forbandelse mod et ellers godt og uskyldigt menneske, måske? ;)

Sætter virkelig pris på al kyndig hjælp
Mvh Morten
Avatar billede ErikHg Ekspert
10. september 2019 - 21:09 #1
Håber at dette kan være en hjælp:

https://www.youtube.com/watch?v=9s1TeZ_PyEI
Avatar billede 220661 Ekspert
10. september 2019 - 21:29 #2
Og det hjælper ikke ved at slette al historik og cookies?
Avatar billede 220661 Ekspert
10. september 2019 - 21:30 #3
Har du dem til at slette historik og cookies ved lukning af browser?
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2019 - 10:45 #4
det er muligvis en windows-indstilling (jeg antager at du kører windows10):
går ind i indstillinger - konti - Mail og konti
og se, om din hotmailkonto står der - hvis ja, kan du prøve at fjerne den derfra (hvis du kan) - ellers kan du også kigge under
indstillinger-konti-adgang til arbejde eller skole -> her kan din konto også stå og have husket adgangskoden
til sidst kan du kigge under Legitimationsindstillinger - den indeholder (som regel) alle gemte adgangskoder... dog ikke til Firefox (den har sin egen database)
Avatar billede Morten Novice
11. september 2019 - 19:50 #5
Thomas og 2206: Tusind tak, I havde ret. - Det var MS der automatisk havde logget mig ind via min Hotmail konto (jeg f***ing hader MS). Jeg gik derfor ind og modererede auto-login og slettede cookies. Det ser nu ud til at jeg ikke længere automatisk bliver logget ind. Ahh.. Hvilken lettelse.

Mvh Morten