Avatar billede Schachtone Seniormester
12. september 2019 - 09:12 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

HP Pavillion 500 PC series vil ikke opdatere

Har en yderst interessant sag (syntes jeg).
Har en pc der bliver ved med at fortryde en opdatering(KB4512501). Den kører Win 10 1803 og hver gang man søger efter opdateringer finder den noget --> genstarter --> fortryder opdateringen --> og så er det forfra.

Har forsøgt :
Windows update Troubleshooter(som siger jeg skal opdatere!!!)
Forsøgt downloade den seneste SSU.
Hentet seneste vidensbase.
Kørt DISM og SFC i CMD som Admin.
Ved forsøg på at opdatere med MCT til 1903 får jeg at vide, de ikke er sikre på om min pc kan køre Windows 10 !!??
Slettet opdateringer og forsøgt forfra.
Genstartet Windows update tjenesten.
Kørt Malwarebytes og Ccleaner-

Alt uden held :-(

Desuden når jeg forsøger at køre Windows Defender Offline scanning, vil den ikke starte op. Kommer fra til at skulle godkende den bliver kørt og så sker der ikke mere.

Nogen der sidder derude og har oplevet noget lignende og lige ved hvad der kan gøres. Ellers må der tages den tunge vej og forsøge en ren installation.
Avatar billede poko1 Ekspert
12. september 2019 - 10:49 #1
Prøv at køre Windows Update Troubleshooter
https://aka.ms/wudiag
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. september 2019 - 11:15 #2
Det sker en gang imellem... - jeg plejer at hente opdateringen manuelt - enten installerer den fint, eller også fortæller den direkte hvad problemet er.

Start med at hente denne: https://www.catalog.update.microsoft.com/Search.aspx?q=KB4509094 - det er en "kompatibilitets" pakke.

Dernæst henter og installerer du selve den opdatering du har problemer med: https://www.catalog.update.microsoft.com/Search.aspx?q=KB4512501

For begge ovenstående skal du selvfølgelig vælge den rette installation - du har formentlig en helt almindelig PC med 64bit Windows - så det er pakkerne til "x64 systemer" du skal bruge (Windows 10, 1803).
Avatar billede 220661 Ekspert
12. september 2019 - 12:19 #3
Backup af filer wipe drevet og clean install af Win  10 1903?
Avatar billede poko1 Ekspert
12. september 2019 - 14:37 #4
Brug  Opgraderings værktøjet.
Hvis alt andet svigter, er der jo opgraderings værktøjet Gå til Windows Download siden vælg download værktøjet nu
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10

Når du kommer til. Hvad vil du foretage dig Så vælg opgrader denne Computer nu.
Du skal selvfølgelig vælge at bevare dine Personlige Filer og Apps.
Altså når du kommer til 3. så kontroller at der er flueben i begge felter.
https://ibb.co/9VwGvNv
Avatar billede Schachtone Seniormester
13. september 2019 - 08:20 #5
#1 #2 og #4 Er prøvet :-(

#3 også der jeg efterhånden er, ville bare lige høre om der skulle være noget jeg havde overset :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
13. september 2019 - 13:59 #6
Hvilke  Dsim kommandoer har du kørt?
Avatar billede poko1 Ekspert
13. september 2019 - 14:47 #7
Denne kommando er efterhånden ofte successful !
prøv at trykke på Windowstasten + X og vælg Windows PowerShell (Admin)
Her indsætter du følgende DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth  tryk ok
Skriv sfc /scannow  tryk ok husk mellemrum c - / eller kopier kommandoen og sæt den ind.
https://ibb.co/Fxt3jQr
Avatar billede 220661 Ekspert
13. september 2019 - 17:35 #8
#7 Ja det er den nemlig :-)
Avatar billede Schachtone Seniormester
16. september 2019 - 08:34 #9
#6 og #7
Præcis dem jeg har brugt.

Har lige et sidste forsøg ellers bliver den geninstalleret.
Avatar billede poko1 Ekspert
16. september 2019 - 09:08 #10
Avatar billede Schachtone Seniormester
17. september 2019 - 09:04 #11
Enden blev nået og geninstallation blev løsningen :-(

Tak for indsatsen Poko1 og 220661 :-)