Avatar billede dorthe_lind Seniormester
12. september 2019 - 11:07 Der er 3 kommentarer

C5 Dynamics Version 4

Kan man i C5 skifte sprog fra dansk til engelsk?

Jeg vil gerne have resultatopgørelse og balance på engelsk.....
What to do?

Håber på hurtig hjælp....
Takker på forhånd
D.
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
12. september 2019 - 11:48 #1
Hej Dorthe,

Det aller nemmeste vil være at tage den balance som du ønsker skal
være på UK, og lave en kopi af den i C5 og så rette teksterne som
udskrives.

Dette ændre dog ikke på kontonavne , som stadig er på dansk.  Der er mig
bekendt ikke sprogkartotek på Kontonavne i version 4.0.

Du kan altid starte en C5 op med UK sprog på funktionalitet og skærmbilleder. Prøve at lave en genvej til din C5 med følgende indhold:

c5w32.exe -cuk

Så starter C5 op med UK sproglag.

Hvis du har ret til udvikling i din C5, kan du jo lave et felt som indholder den
UK tekst som skal følge kontoen og så tilrette balance udskriften.

Hvis det er en tilbagevendende begivenhed at du skal rapportere  UK sproglag.  Så start C5 i UK mode, udskriv balancen til Excel og oversæt kontoteksterne til UK manuelt.

God fornøjelse
Peter Agger
Avatar billede dorthe_lind Seniormester
12. september 2019 - 12:09 #2
Hej Peter...
- og tak for hurtigt svar...

Det er en tilbagevendende opgave.... At den skal skrives på både dansk og engelsk ;)

Så håbede på en lidt "nemmere" løsning :)

Tak igen
D.
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
12. september 2019 - 13:27 #3
Hej igen,

Det kan jo sagtens laves, men det kræver at du har adgang til udviklingsværktøjerne i C5, jeg vil tro det kan laves på en cirka 6 timer.  Der skal være adgang til Bsisudvikling og Skærmudvikling og rapportudvikling.

Evt. kan du skrive direkte til mig på : agger@addcon.dk -  har næsten 30 års
erfaring i C5 og XAL.

MVH/PA