Avatar billede johnnylassen Seniormester
15. september 2019 - 09:50 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Ny disk Synology 411

Min 411 meldte fejl på disk 3. Købte en ny præcis mage til. Satte den i og mente resten gik af sig selv. Det skete så ikke.
Hvis jeg kigger i disk oversigt, kan jeg se 4 diske der er ens. Den nye er angivet som ikke initialiseret. Står som kritisk. Af handlinger kan jeg vælge secure erase. Det prøvede jeg så. Efter en del timer var den færdig med det. Men ændrede intet. Har prøvet at slette lagerpulje. Den er så væk nu. Men når jeg vil oprette ny lagerpulje ser jeg kun 3 diske. Og altså ikke den nye.
Hvad går galt?
Mvh Johnny
Avatar billede poko1 Ekspert
15. september 2019 - 11:07 #1
Når du åbner denne Pc. Så kig om du kan se den nederst under netværk.?
Hvis ikke så åbn Kontrolpanel og vælg  Enheder og Printere Tryk på tilføj en enhed i øverst til venstre
https://ibb.co/TLyg9sN
Avatar billede johnnylassen Seniormester
15. september 2019 - 13:08 #2
Det er ikke noget problem at se min nas under netværk. Vi er inde i selve Nas kontrolpanel hvor vi håndterer de enkelte diske i nassen...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. september 2019 - 18:14 #3
Synology har et væld af guides til det samme - kig på https://www.synology.com/en-global/knowledgebase/DSM/help/DSM/StorageManager/storage_pool_repair

Specielt under afsnittet "To repair a degraded storage pool:"
Avatar billede johnnylassen Seniormester
21. oktober 2019 - 15:41 #4
Aner ikke hvad deer skete. Pillede alle 4 diske ud. Satte dem i igen. Slettede alt og inst. forfra. Indlæste min back up og alt er nu ok.  Tak til dem som svarede.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. september 2022 - 15:04 #5
Det kommer an på hvilken fejl der blev meldt i første omgang. Sådan noget som "bad clusters" rapporteres som fejl, men behøver ikke at være kritisk. Og afhængig af årsagen vil disse forsvinde (eller blive låst) ved en gen-formattering.

Så du bør stadig holde øje med disken (det gør systemet nok for dig...), og ikke stole 100% på den.