Avatar billede Kris Juniormester
15. september 2019 - 15:10 Der er 8 kommentarer

Kan man selv sætte en licens nøgle i?

Jeg skal snart købe en ny computer fra topdata, men ved ikke rigtigt om man skal købe deres windows pakke. Eller om man selv kan sætte den i. Og hvis man kan hvordan så.

Link til topdatas hjemmeside og den computer jeg skal købe: http://topdata.dk/shop/422-topgaming/12819-topgproi5-9400fgtx1660-6g240ssd8g-ram/
Avatar billede INK Ekspert
15. september 2019 - 15:35 #1
Du kan selvfølgelig købe en Windows 10 licens på nettet. Priser på 3-400 kr, men også både billigere og dyrere. Når du i det hele taget spørger om dette, så vil jeg anbefale du køber pakken hos leverandøren og får leveret en fuldt funktionsdygtig maskine med alle drivere tilpasset den købte hardware. Du kan så straks gå igang med dine spil.
Avatar billede Kris Juniormester
15. september 2019 - 15:48 #2
Ok men mit budget er lidt stramt, så man kan godt sætte den i selv. Har en storebror der kan hjælpe, og søger på YouTube

Tak for hjælpen
Avatar billede kurt54 Ekspert
15. september 2019 - 15:50 #3
Prisen - er åbenbart for aktivering+DVD - det er ikke svært at aktivere en windows installation med en kurant key. - men put mere end 240G SSD iden...

"Alle TOPGAMING computere leveres køreklar med Windows 10 installeret. Hvis du tilkøber Windows Licens leveres computeren aktiveret med en digital produktnøgle, DVD og ORIGINALT Licensmærke. (Hvis du køber uden Licens 799kr skal du selv købe og indtaste nøgle)"
Avatar billede perwolf Forsker
15. september 2019 - 19:20 #4
Jeg købte en Win 10 Pro forleden fra e-nemt.dk til 295 kr.
I bekræftelsesmailen får du et downloadlink og en produktnøgle til Windows 10. Du skal downloade en iso-fil via downloadlinket. Filen kan du med et program få lagt over på en bootable USB. Når du har installeret Win 10, så bruger du produktnøglen fra mailen til at aktivere.
Avatar billede perwolf Forsker
15. september 2019 - 19:24 #5
Avatar billede Kris Juniormester
16. september 2019 - 12:53 #6
Så #3 jeg skal sætte mere end 240 SSD i, så sætter jeg bare 480 SSD. Er det fint. Tak for hjælpen.
Avatar billede kurt54 Ekspert
16. september 2019 - 14:19 #7
Ja merprisen er så lille det ikke er værd at spare der - jeg kender ikke dit behov for plads til billeder dokumenter programmer mm - backup herunder telefonbackup. Men sliddet på en SSD stiger og performance falder især på skrivninger hvis SSDen næsten er fyldt op.
Avatar billede Jessica84 Novice
25. september 2019 - 12:17 #8