Avatar billede lstevns Mester
18. september 2019 - 13:25 Der er 3 kommentarer

Listbox objekt

Jeg har lavet en listbox objek, hvor jeg har programmeret mig til hvad den skal vise. Fx hvis der bliver valgt område 1, skal den vise de konto nr. der er knyttet til område 1, og hvis der vælges område 2 vise de konto nr. der er knyttet til område 2. Jeg har lavet den sådan, at der kan markeres flere elementer i boxen.

Mit problem er så, hvordan kan jeg få resultatet samlet på fx en anden fane, altså de valgte elementer i boxen???
Avatar billede finb Ekspert
18. september 2019 - 14:09 #1
Inspiration:
CurrentRegion.select
With selection
  .copy
  .paste ' rem: til destinations-ark
end with
' du skal muligvis bruge UNION til at kombinere ranges
Avatar billede lstevns Mester
18. september 2019 - 14:33 #2
Jeg har flere boxe, skal jeg så definere hver box? fx "List Box 8"
Avatar billede lstevns Mester
18. september 2019 - 15:22 #3
Det jeg præcist mener kan ses her:

https://support.office.com/da-dk/article/tilf%C3%B8je-en-liste-eller-kombinationsboks-til-et-regneark-i-excel-579e1958-f7f6-41ae-ba0c-c83cc6e40878

Under Tilføje en liste i regneark.
Mit inputområde, er en liste i en anden fane i arket med data.
Cellekæde, er jeg i tvivl om hvordan den skal bruges.
Markeringstype, vælger jeg Flere.

Det jeg vil med det er at hvis der bliver valgt område 1 skal listen vise data vedr. område 1 osv. så inputområdet kan ændre sig alt efter hvad der bliver valgt af område i anden celle.

Der skal være mulighed for at kunne vælge flere.

Jeg vil så gerne have resultatet af valgte i en anden fane i samme ark.

Måske kan dette gøre anderledes, jeg kan bare ikke komme på andre måder.