Avatar billede imma Forsker
19. september 2019 - 11:01 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Vente i kø - booke tid

Hejsa.. arbejder på en sfo og har et lidt skørt spørgsmål

I har et spillerum, med 4 stationer.  2 ps4 og en Xbox one.  Så har vi en kødrand af børn der skal bruge telefonen ____ jeg tænkte på om der fandtes et vente i kø system... sådan lidt hvor man trykkede på en iPad og så fik man et nummer og så kunne man vente i kø til telefonen. Og måske kunne man trykke på et af de 4 spillesteder - og så kunne man se ledige tider.

På forhånd tak
Avatar billede claes57 Ekspert
19. september 2019 - 20:08 #1
for at komme det lidt nærmere:
2 ps4, 1 xbox, og 1 tlf
er der en fast tid til hver (fx 10 minutter)?
kan man kun bestille tid på dagen, eller kan man vælge fx næste tirsdag kl 10:00?
kan man reservere flere tider på samme dag? og så, hvor mange?

hvis det kun er samme dag, og faste tider, så kan man lave et regneark med tider (fx hver :10 minut) nedad, og de fire enheder i b-e - alle felter er grønne og tomme - skrives der et navn i et felt, så er baggrund fx rød og booket. Et booket felt er låst og kan ikke overskrives (fx kun indtastning via makro, skriv brugernavn, tid og enhed i input-felt - hele arket er låst for indtastning og makro tester på, at felt er ledigt før opdatering)
Makro kan så fx rense arket hvis tid er mellem 17:00 og 09:00 (der må kun spilles fra 10 til 16)
Avatar billede oscarkogi2007 Juniormester
21. september 2019 - 21:12 #2
Tror der er nogen der laver softwares præcis til sådan noget der men ved det ikke.
Avatar billede imma Forsker
15. september 2020 - 12:59 #3
Hej - fandt aldrig en løsning... det er nok mere noget software jeg søger som kan hjælpe på det..