Avatar billede Clara Novice
19. september 2019 - 17:40 Der er 2 kommentarer

Bedste valg af Mac???

Hej. Jeg overvejer at købe min første Macbook, men helst brugt (af økonomiske årsager). Jeg vil høre om der er stor forskel på en Macbook Air Early 2014 og en Macbook Air Early 2015?

Og er Sierra High eller Mojave bedst?

Og hvor mange GHz er nødvendigt, for at den er god?

Tak på forhånd!
Avatar billede INK Ekspert
19. september 2019 - 18:15 #1
Du kan se forskellen her
https://everymac.com/systems/apple/macbook-air/macbook-air-faq/differences-between-macbook-air-early-2014-early-2015.html

Lidt bedre specifikation for early 2015, men hvad er prisforskel? og hvad er dit behov? Hvad skal den bruges til?

Almindeligt skolearbejde, mails, internet, Facebook mv. klares fint af begge modeller.

Ved køb af brugt skal du se på hvor mange cykles batteriet har gennemgået. Efter ca. 1500 er der ikke meget tilbage. Nyt batteri koster ca. 500 kr.
Avatar billede Clara Novice
19. september 2019 - 22:45 #2
Tak for svar.

Jeg skal bare bruge den til studiet, skriveprogrammer, surfe lidt på nettet, Netflix og den slags. Men min sidste computer ASUS VivoBook R403SA 14" Bærbar gik død efter lidt over 2 år, købt fra ny og det gider jeg bare ikke opleve igen. Men jeg har slet ikke forstand på computere.

Macbook Early 2014 koster 4000, men med 2 års garanti
Macbook Early 2015 koster lidt over 3000, men uden garanti

De siger begge at batteriet fungerer godt, jeg ved ikke med cykles.

Men det er egentlig ikke fordi, at jeg har et stærkt behov for en mac. Jeg vil bare gerne have en god computer som holder i nogle år og som ikke koster alverden. Hvis I har nogle tips til en computer, som I ville anbefale, så kom gerne med dem her!

Tak på forhånd!