Avatar billede Marie Lyager Praktikant
19. september 2019 - 22:40 Der er 2 kommentarer

Adgang til en gammel mail

Hej!

Jeg er rodet ud i et dilemma. Jeg mangler min kode til en gammel mail på Hotmail. Men når jeg vil nulstille koden, sender den mig videre til en mail jeg aldrig har set før, og når jeg klikker at jeg ikke har adgang til den ukendte mail, skal jeg igennem et helt spørgeskema, med hvilke mails jeg har sendt (for 10 år siden, da jeg oprettede den) og om jeg en gang har købt microsoft produkter.

Jeg skal egentlig bare bruge koden til mailen, så jeg kan komme ind på min facebook, der desværre er blevet hacket, og koden dermed ændret. De vil dog kun sende mig nulstilling af koden til den gamle mail, som jeg ikke kan komme ind på. Selv når jeg skriver at jeg er blevet hacket.

Håber jeg kan få noget hjælp. Er meget frustreret og ked af det over det.

Hilsen Marie
Avatar billede Halfdan Seniormester
20. september 2019 - 00:42 #1
Hej Marie

Puha, det er noget af en omgang. Ja, både Gmail og Hotmail har strenge krav til hvordan og hvornår man kan nulstille sine kodeord hvis man har glemt dem. Særlig hvis man ikke kan huske recovery mailadresse eller tilføjet telefonnummer - så er man ude i det lange spørgeskema med spørgsmål om hvad din yndlings dyr er eller hvem var din barndomshelt osv. Hvis du hverken kan svare på spørgeskemaet eller adgang til en recovery enhed/email, kan jeg anbefale to noget "fjerne" løsninger, der muligvis kan hjælpe - men det fare shot:

A. Prøv at sæt hotmail op på telefonen, nogle gange har den gemt credentials og den logger derefter automatisk ind selvom du ikke kan huske dine kodeord, så er du i det mindste inde i din mailboks (hvis muligt).

B. Se om du kan løse problemet på anden vis med din facebook som har fået uautoriseret adgang, dvs. se om facebook ikke stiller en anden mekaniske til rådighed for at få adgang til din konto.

Udover de her to løsningsforslag der antager en masse med en masse hvis-er, så kan jeg ikke lige komme på hvordan det skulle kunne omgås.

PS glemt alt om at finde en email adresse til facebook eller hotmail og tro de lige vil fikse det, de kan hverken be eller afkræfte hvem du er og om du burde/ikke burde have adgang, hvis du ikke kan tilgå din mailboks (som du i øvrigt har valgt kode og spørgsmål til spørgeskema osv osv).

Håber dog en af løsningsforslagene hjælper dig videre! Held og lykke med det

Hilsen
Halfdan
Udvikler og lokal SEO specialist
Miklagard
Avatar billede puren Ekspert
21. september 2019 - 13:14 #2
tech programmet "so ein ding" forsøgte et hjælpe en kvinde en der var i samme båd som dig men hendes eneste løsning var at lave en ny profil.