20. september 2019 - 12:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

xxxxxx@lite.dk

Har en bekendt, der har en mailadresse, som i overskriften. Hvilken mailudbyder benytter "@lite.dk". Han har glemt sin adgangskode og mistede adgang til mail i forbindelse med opgradering til windows 10.
Avatar billede bdf Mester
20. september 2019 - 12:47 #1
TDC
20. september 2019 - 13:34 #2
Det var også min første tanke, men vedkommende har Oister som net udbyder og kunne så sent som for 8 dage siden modtage mail, mens han stadig benyttede Windows 7. Jeg tænkte mere på om det kunne være et af de gratis web mail programmer?
Avatar billede INK Ekspert
20. september 2019 - 17:56 #3
Domænet lite.dk tilhører TDC/YouSee.

Din bekendte kan have denne mailadresse fra tidligere. Ved skiftet til Oister har han åbenbart videreført sin gamle mail hos TDC/YouSee.
Normalt vil YouSee tage sig betalt for dette, men i en periode kiksede det åbenbart for dem, så han kan have den gratis.

Ved kontakt til YouSee vil dette nok blive opdaget, så skal der betales (30 kr/mdr?).
20. september 2019 - 20:40 #4
Til orientering ink, så oplyser TDC/yousee, at domænet lite.dk tilhører Microsoft.
Problemet er så, at indtaster man adressen på f.eks. outlook får man blot besked om at personen er ukendt.
Avatar billede INK Ekspert
20. september 2019 - 21:39 #5
På dk-hostmaster står tdc som ejer af lite.dk. Det må så være en fejl. Beklager.
Avatar billede INK Ekspert
20. september 2019 - 21:47 #6
Jeg har lige på YouSee's hjemmeside oprettet en ny mailadresse til mig selv. Den hedder XXXX@lite.dk
Så jeg må formode TDC/YouSee stadig "ejer" dette domæne.
Du må have fået en helt forkert besked fra TDC/YouSee.
20. september 2019 - 22:12 #7
Tak ink. Jeg er ikke selv TDC/yousee kunde. Det er selvfølgelig en nem måde at slippe for spørgsmål, som dem man taler med ofte ikke selv kender svaret på. Vi har så valgt at oprette en mail, der ikke ændres fordi man skifter udbyder.
Avatar billede kurtba Ekspert
21. september 2019 - 21:43 #8
Mig bekendt kan de fleste (muligvis alle) tdc mailkonti også tilgåes som webmail. Når man så vil logge ind, har man mulighed for at erkende, at man har glemt kodeordet og kan så anmode om at få tilsendt et nyt, ved at trykke på den rigtige knap.
21. september 2019 - 22:25 #9
Tak for din interesse kurtba. som det fremgår af spørgsmålet var problemet, at vedkommende ikke vidste hvilket domæne der anvendte "lite.dk", det spørgsmål er løst og eftersom vedkommende nu benytter Oister som udbyder er det ikke længer aktuelt at komme ind på nævnte mail.