Avatar billede Pernille Novice
20. september 2019 - 15:46 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

generere specifik data fra ark1 til ark2

Jeg håber, der er en derude, der kan hjælpe mig.
Lad os sige, at jeg har sendt et spørgeskema ud, og har fået data herpå. Jeg har bl.a. spurgt ind til om man kan lide æbler. svarmuligheder: ja, nej.
Jeg har alle mine rå data i mit ark1, som jeg vil bevare sådan.
Jeg ønsker nu at alle de personer, der har svaret "ja" generes over i ark2.
Altså så ark2 har alle de samme oplysninger om personerne, som fremgår i ark1, men kun over de personer, der har svaret ja til at de kan lide æbler.
Er der en der kan hjælpe mig med dette?

På forhånd tak :-)
Avatar billede Pernille Novice
20. september 2019 - 15:50 #1
Det skal lige tilføjes, at i takt med der kommer svar ind, så skal det automatisk generere sig over i ark2.
Avatar billede Mads32 Ekspert
20. september 2019 - 20:20 #2
Avatar billede Pernille Novice
21. september 2019 - 12:18 #3
Mange tak Mads
Kan jeg måske få dig til at skrive koden ind her? Jeg kan desværre ikke få adgang til makroen, da den af sikkerhedsmæssige årsager er deaktiveret. (Min arbejdsplads har lagt en spærre på)
Avatar billede Mads32 Ekspert
21. september 2019 - 13:07 #4
Hej pernille

Hvis du sender din fil, så skal jeg gerne lægge koden ind.

Firmaets spærre virker ikke når det er dig der har lavet filen, og en anden laver tilføjelser til filen.  Jeg har anvendt tricket ved en kommunal instutiation.

Brug dropbox.
Avatar billede Pernille Novice
21. september 2019 - 13:18 #5
Avatar billede Pernille Novice
21. september 2019 - 13:22 #6
I filen jeg har sendt afsted vil jeg gerne have alle dem, der har sagt "ja" til kontakt.
Avatar billede Mads32 Ekspert
21. september 2019 - 13:26 #7
Hej pernille

Der er desværre ikke nogen fil med.

Du skal oplyse hvor mange rækker af data der maksimalt vil blive. Makroen skal skrives så det passer sammen.

Skal ark1 og ark2, omdøbes til at hedde noget andet skal det ske inden der skrives makro.
Avatar billede Pernille Novice
21. september 2019 - 13:43 #8
Der skal være 11 rækker af data. I rækker 8 kommer er den jeg skal filtrere på, og hvor jeg kun skal have "ja" svarene over i ark2.
Ark1 kommer til at hedde: "svar"
Ark2 kommer til at hedde: "ønsker kontakt".

fremgår "share" og "..." ikke, når du åbner det link jeg har sendt?
Avatar billede Mads32 Ekspert
21. september 2019 - 20:59 #9
Hej Pernille

Så har jeg fået din fil.

Jeg har lavet makroen så den kan bearbejde op til 600 linjer på ark svar.
Jeg har lavet datavalidering på din svar kolonne, så der kun kan stå ja, nej eller være blank.

Jeg har indsat en knap til at klikke på når du vil overførere til ark "Ønsker kontakt"

Efter overførsel til ark "Ønsker kontakt", forbliver markøren på arket.

Jeg har indsat et par farver på overskrifterne i arkene, Så ved man bedre at der bliver skiftet mellem arkene.

God fornøjelse. Er der noget du ønsker ændret, så giv besked.

https://www.dropbox.com/s/p7is0wrqe6ep0om/Arbejdsfil%20til%20sp%C3%B8rgeskema_ver_B.xlsm?dl=0

m v h mads32
Avatar billede Pernille Novice
21. september 2019 - 21:10 #10
Mange tak:-)
Det værdsætter jeg. Sødt af dig.
God weekend