Avatar billede Kim_59 Novice
22. september 2019 - 15:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Åbn Microsoft med Edge ikke aktiv

Når jeg starter Edge, åbner den med google.dk, og det vil jeg gerne have skiftet.

Under Indstillinger - Generelt har jeg fundet "Åbn Microsoft Edge med". Der står google.dk. Problemet er, at den sektion ikke er aktiv. Det eneste jeg kan ændre er "Angiv din startside" lidt længere nede og så vælge at få vist startsideknappen i browseren og så trykke på den efter opstart for at komme fra google.dk til min startside.

Jeg håber, der er nogen, der kan hjælpe med det lille problem...
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. september 2019 - 15:36 #1
Dette kan måske afhjælpe dit problem:

https://www.youtube.com/watch?v=2oL2oqS_SjE
Avatar billede Kim_59 Novice
22. september 2019 - 16:47 #2
Det er prøvet. Desværre uden resultat...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
22. september 2019 - 17:02 #3
Er det en firmapc? - det er ret normalt at tvinge politikker ud på medarbejdernes PC´ere, der bestemmer visse ting (eller begrænser dig i andre ting).

Hvis det er, ligger der sikkert en politik til grund for den låste startside. Det kan godt "hackes" om, men vil rette sig tilbage efter kort tid, så det er lidt formålsløst.

Hvis ikke det er en firmaPC, har jeg desværre ingen bud.
Avatar billede Kim_59 Novice
22. september 2019 - 18:41 #4
Det er min private desktop.

Øverst i Indstillinger står dette:
Nogle indstillinger administreres af din organisation.

Jeg er selvfølgelig administrator på min egen maskine, så hvad det dækker over, kan jeg ikke regne ud...
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2019 - 09:48 #5
Kan du prøve at vælge under Indstillinger - generelt - åbne edge med - en eller flere bestemte sider - og så vælge en anden side?
Ellers prøv at sætte det til feks. "startside" - og så luk og åbn, og så prøv at ændre den igen?
Avatar billede Kim_59 Novice
23. september 2019 - 10:15 #6
Nej, alle indstillinger i den sektion er ikke-aktive:
- "åbn Edge med" er sat til "en eller flere bestemte sider", og det kan jeg ikke ændre på. Den er sat til google.dk, og krydset ude til højre til at slette den side med, er ikke-aktiv.

-  Lige herunder er der mulighed for at tilføje en startside med "Tilføj ny side". Den er også ikke-aktiv...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. september 2019 - 10:19 #7
Hvis der står "Nogle indstillinger administreres af din organisation", tyder det meget på politikker. Den har ikke tidligere været ejet af en virksomhed? - eller tilknyttet en arbejdskonto?

Prøv start->indstillinger (tandhjul) -> Kontoer -> Skole eller arbejdskonto

Står der noget her? (ovenstående er oversat fra en engelsk PC - jeg har ikke lige en dansk ved hånden) - Hvis der står noget, har du eks. installeret din officepakke med licens fra en arbejdsgiver, installeret et program fra en arbejdsgiver el. lign. så er det sandsynligvis herfra du får en utilsigtet politik.
Avatar billede Kim_59 Novice
23. september 2019 - 17:32 #8
@ole_madsen
Problem løst. Det skyldtes, at jeg havde forbundet mit arbejds-onedrive til min hjemme-pc. Efter at have afbrudt forbindelsen, blev der åbnet for de hidtil utilgængelige indstillinger.

Efterfølgende kan jeg så undre mig over, at et tilsluttet OneDrive har indflydelse på en browserindstilling...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. september 2019 - 18:12 #9
Det er en relativ ny måde at tilknytte eksterne tjenester - IT-afdelingerne er som regel ikke klar over muligheden for at sende politikker ud på den måde - så det er slet ikke sikkert det er bevidst... - har du adgang til din IT-administrator for Office 365 kan du jo spørge :-)