Avatar billede tma Juniormester
24. september 2019 - 14:20 Der er 2 kommentarer

Autosvar på alle mails - Outlook 2010 på Exchangeserver

Jeg vil gerne opsætte regel eller lignende, hvor alle mails der modtages på en postkasse, bliver kvitteret med en returmail, hvori der står noget i retning af: Tak for din mail... Emnelinien skal være den oprindelige, blot tilføjet SV:
Hvis man læser på https://helpdesken.dk/autosvar-i-outlook/ vil man kunne se flere forslag der kommer tæt på, men ingen tilbyder, at emnelinien bevares, men blot at man får en returmail på den ene eller anden måde.
24. september 2019 - 15:52 #1
Oprette autosvar i Outlook
Hvis du alligevel hellere vil oprette autosvaret direkte i Outlook, så er opskriften her.
Start med at oprette det svar du vil sende, når du modtager en mail. Det gør du ved at oprette en Outlook skabelon.
Klik på Ny for at oprette en ny mail
Skriv den tekst i mailen, som du vil have i dit autosvar (husk emnefelt og evt. signatur)
Klik på fanen Filer og vælg Gem som
Vælg et navn til dit autosvar og vælg Outlook skabelon i Filtype
Vælg hvor du vil gemme din mail og klik på Gem
Opret regel til autosvar
Nu skal du oprette den Outlook regel der sender autosvaret.
Klik på fanen Filer
Vælg knappen Administrer regler og beskeder
Klik på Ny regel
Gå til Start fra tom regel og vælg Anvend regel på meddelelser jeg modtager
Klik på Næste
Marker Sendt kun til mig (og evt. andre betingelser, du ønsker skal være opfyldt)
Undlad at gøre betingelserne for kompliserede
Klik på Næste
Marker Svar med en bestemt skabelon
Klik på linket En bestemt skabelon i nederste felt
Vælg skabelonen du lavede før og klik Åbn
Klik på Næste
Klik på Udfør, Anvend og Ok
Test om reglen virker efter hensigten
Det automatiske svar bliver kun sendt én gang til hver modtager. Hvis du genstarter Outlook nulstilles listen, og alle modtagere vil igen modtage ét autosvar.
Husk at slå dit autosvar fra, når du ikke længere ønsker det skal sendes.
Jeg vil gerne sende autosvar på alle mails
Hvis du gerne vil sende autosvar til den samme modtager mere end én gang, kan du gøre det ved hjælp af en Outlook regel.
Opret en Ny regel
Vælg Anvend regel på meddelelser jeg modtager
Klik på Næste
Vælg Hvor mit navn findes i feltet til
Klik på Næste
Vælg Lad serveren besvare vha. en bestemt meddelelse
Klik på En bestemt meddelelse
Udfyld Emne og skriv dit autosvar
Luk på krydset og vælg Ja til at gemme
Klik på Udfør og Ok
Avatar billede tma Juniormester
24. september 2019 - 16:07 #2
Det er jo klippet mere eller mindre fra den side jeg selv linkede til, og adresserer ikke det problem, at emnelinien på det modtagne email skal sendes retur, sådan at personen ved, hvilke mails der er modtaget korrekt. Der kan være sendt 20 fra samme person - vedkommende skal vide hvilke der er korrekt modtaget.