27. september 2019 - 11:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

VBA ExportAsFixedFormat PDF fjern ISO flag først

En der lige ved, hvordan jeg _via VBA_ fjerne "ISO Complient" før jeg laver ExportAsFixedFormat PDF...

Hvis du gemmer et Excel ark som PDF så skal du Save As og vælge PDF, og her kan du vælge options/indstillinger... og herunder er der mulighed for at vælge hvad der skal med... men også om PDF'en skal være ISO complient.

Når der er checkmark ved ISO complient, så bliver Form Controls Checkbox baggrund sort... så jeg skal via VBA sikre mig, at det checkmark er fjernet inden jeg exporterer som PDF... men jeg kan ikke lige finde det...

En med en løsning på det ?
Avatar billede M.O Seniormester
27. september 2019 - 12:04 #1
Jeg kan ikke finde den option når jeg vælge gem som og pdf -> indstillinger i min excel.
Men jeg tænkte jeg ville have forsøgt med en "indspil marko" som måske kunne give svaret.
27. september 2019 - 12:21 #2
27. september 2019 - 12:26 #3
Optag makro er selvfølgelig prøvet, men det parameter optages ikke
Avatar billede M.O Seniormester
27. september 2019 - 12:48 #4
Ok tak for link  - I Excel 365 står der kun PDF/A-kompatibel,

Jeg kan ikke finde en paramenter til det.

Det ser ud til andre har været der før.
https://social.msdn.microsoft.com/Forums/office/en-US/2bc9a5df-3be6-44d3-be77-74c282c1f892/i-want-to-convert-excel-to-pdf-archivcepdfa-format-using-exportasfixedformat?forum=exceldev

Jeg testede lige som en i tråden på linket skriver at det
sker i registreringsdatabasen.

Computer\HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\16.0\Common\FixedFormat

Det ville være mit bud.
27. september 2019 - 13:53 #5
Tak for hjælpen med søgningen, jeg var blevet helt blind... bestemt en bug, at ExportAsFixedFormatPDF ikke har den feature i Excel, når den findes i Word og PowerPoint.

Office 365
Computer\HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\16.0\Common\FixedFormat
Feltet "LastISO19005-1" oprettes først når settingen har været sat