Avatar billede Patrick Novice
28. september 2019 - 09:41 Der er 14 kommentarer

Jobliste problemer

Hej ComputerWorld

Jeg har et problem vedrørende min jobliste, hvor jeg inde under "Start" ikke kan vælge hvilke programmer jeg gerne vil have til at starte op når jeg tænder min pc
Kan ikke se nogle som helst programmer og den skriver dette til mig "Der er ingen startelementer at vise".
Jeg har søgt en masse på YT om hvordan jeg fixer det, men desværre uden held, så derfor spørger jeg jer herinde
Håber i kan hjælpe mig

Mvh. Patrick
Avatar billede Patrick Novice
28. september 2019 - 09:42 #1
Her har i evt. lige et screenshot af hvordan det ser ud for mig
https://gyazo.com/035a2868a8c56bdd789a7137ea3ddc90
Avatar billede hjolsen Ekspert
28. september 2019 - 10:00 #2
Prøv at se hvad ccleaner viser under værktøjer opstart .

Ret evt fejl i windows :
SFC /scannow
og
DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
Avatar billede Patrick Novice
28. september 2019 - 10:03 #3
Har ikke ccleaner på min pc.
og kan du lige uddybe
SFC /scanow

DISM /Online /cleanup-image /RestoreHealth

Er ikke lige den bedste hvad pc angår
Avatar billede Patrick Novice
28. september 2019 - 10:10 #4
Har prøvet det, men kan stadig ikke se programmerne under jobliste "Start"
Avatar billede Patrick Novice
28. september 2019 - 10:56 #6
Nogle andre foreslag :)
Avatar billede 220661 Ekspert
28. september 2019 - 11:01 #7
Hvordan kører du sfc /scannow?
Det skal køres som admionistrator
Avatar billede 220661 Ekspert
28. september 2019 - 11:02 #8
Det vil sige hvis du vælger enten kommandoprompt eller powershell at gøre det i køres disse som administrator inden du starter søgningen.
Avatar billede Patrick Novice
28. september 2019 - 11:15 #9
Men vil det gøre at jeg kan se hvilke programmer jeg kan vælge fra og til?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. september 2019 - 11:21 #10
Hvis problemet er at der er fejl på Windows vil kommando forsøge at rette det
Anden ting du kan prøve er at skrive msconfig i søg og gå i systemkonfiguration. Vælg tjenester og tjek af at Microsoft tjenester ikke vises.
Er der noget her du kan aktivere?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
28. september 2019 - 11:26 #11
Du vil typisk ikke kunne vælge noget til - det er beregnet til at give en oversigt over de forskellige programmer, der starter automatisk, og beregnet til at kunne deaktivere elementer, hvis de giver problemer.
Listen viser nemlig et sammensurium af forskellige måder at starte op på, og vil du vælge et program til, skal du samtidig vælge den rette måde for programmet at starte automatisk på. Nogen startes fra registreringsdatabasen, andre via specielle mapper på PC´en der behandles automatisk - og andre igen via "Tjenester" funktionen.

Rent teoretisk kan din PC godt have "ingen" programmer der starter automatisk, og i så fald ser alt normalt ud. Det er dog usandsynligt at det skulle være tilfældet, med mindre et program har været inde og fjerne alle startelelementer.

Men har du eks. slet ingen ting kørende nede i højre hjørne ved uret (systray - klik evt. på den lille pil for at udvide), er den tomme list formentlig helt korrekt.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. september 2019 - 11:27 #12
#11 Enig :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
28. september 2019 - 11:30 #13
Antivirus program kan dog godt stå dernede selvom det ikke listes under start i jobliste fanen. Her kan det ligge under tjenester fra systemkonfigurationen, eller hvis man vælger at højreklikke på denne pc vælge administrer og den vej gå i tjenesterne.
Avatar billede Patrick Novice
28. september 2019 - 12:10 #14
Okay tak for hjælpen